Image Building Strategy on the Example of Selected Polish Regions
Agnieszka Stanowicka
Katedra Makroekonomii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w OlsztynieResumen
The objective of this study was to identify and evaluate image building strategies in selected Polish regions. A mail questionnaire survey was carried out in 2013 in the regions of Pomorze (Pomerania), Pomorze Zachodnie (West Pomerania), Małopolska (Lesser Poland), Podkarpacie (Subcarpathia), Warmia and Mazury (Warmia and Masuria), and Podlasie. The importance of image building strategies is widely recognized by the local authorities, but most strategies are implemented on a short-term or medium-term basis. Image building strategies are often regarded as auxiliary measures that contribute to the achievement of strategic development goals. In the analyzed regions, image building is often reduced to strictly promotional measures. The relevant strategies focus on too many landmarks of regional identity, which detracts from their effectiveness. An absence of regular market surveys and evaluations also contributes to the weakness of regional image building strategies.
Palabras clave:
image, identity, image building strategy, region, regional developmentCitas
Banaszyk P., Fimińska-Banaszyk R., Stańda M. 1997. Zasady zarządzania w przedsiębiorstwie. Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań.
Rozwój przedsiębiorstw. Modele, czynniki, strategie. 2002. Ed. M. Białasiewicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.
Hadyński J. 2011. Strategie rozwoju lokalnego. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
Florek M. 2013. Podstawy marketingu terytorialnego. Wydawnictwo UE w Poznaniu.
Łuczak A. 2000. Istota tożsamości miasta. Samorząd Terytorialny, 10.
Obrębalski M. 1998. Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni. Wydawnictwo AE we Wrocławiu.
Penc-Pietrzak I. 1998. Strategie biznesu i marketingu. Profesjonalna Szkoła biznesu, Kraków.
Pierścionek Z. 1998. Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa.
Steinmann H., Schreyogg G. 1995. Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady. Wyd. Politechniki Wrocławskiej
Rozwój miast i zarządzanie gospodarką miejską, 2004. Ed. J. Słodczyk. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Stabryła A. 2000. Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy. PWN, Warszawa.
Szwajca D. 2009. Jak zmienić wizerunek miasta. Marketing i Rynek, 2.
Strategie marketingowe. 2004. Ed. W. Wrzosek. PWE, Warszawa.
Katedra Makroekonomii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Licencia
An Author declares that his paper has not been published before (under the same or another title, or is a part of another publication) and does not infringe copyrights of other persons**. At the same time, the Author transfers to the Publisher the exclusive right to publish and to circulate this work in print in the form of a non-serial journal publication and in a form of an electronic publication.
The journal is available on Creative Common license CC-BY-NC-ND