Published: 2018-09-071

INTEGRACJA PODSYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ POZNANIA W OPARCIU O DWORCE MIEJSKIE, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM DWORCA KOLEJOWEGO POZNAŃ GÓRCZYN

Wojciech Wachowiak
Acta Scientiarum Polonorum Administratio Locorum
Section: Articles
https://doi.org/10.31648/aspal.567

Abstract

Poznań, jedna z najsilniejszych jednostek miejskich w kraju, posiadająca znaczny obszar oddziaływania i dynamicznie rozwijającą się strefę podmiejską, mierzy się z wieloma problemami komunikacyjnymi i dużym popytem na „potrzeby transportowe”. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości integracji podsystemów transportowych komunikacji miejskiej i metropolitalnej w Poznaniu (opartej głównie na transporcie kolejowym) na przykładzie dworca kolejowego Poznań Górczyn. Model integracji oparty na sieci węzłów transportowych, którymi są miejskie dworce kolejowe w Poznaniu, daje możliwość uzyskania wysokiego stopnia „multimodalności”.

Przedmiotem rozważań są wyniki badań dotyczące opinii i preferencji pasażerów w za-kresie codziennych dojazdów do Poznania oraz zasięg oddziaływania dworca miejskiego Poznań Górczyn wyróżniającego się skomunikowaniem niemal ze wszystkimi rodzajami transportu publicznego, a tym samym mającego duży potencjał do stworzenia wydajne-go punktu przesiadkowego.

Keywords:

Transport system, interchange, Poznań’s city stations, Poznań Górczyn city station, Poznań’s Metropolitan Area, Poznań’s Metropolitan Railway

Download files

Citation rules

Wachowiak, W. (2018). INTEGRACJA PODSYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ POZNANIA W OPARCIU O DWORCE MIEJSKIE, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM DWORCA KOLEJOWEGO POZNAŃ GÓRCZYN. Acta Scientiarum Polonorum Administratio Locorum, 15(3), 65–80. https://doi.org/10.31648/aspal.567

Cited by / Share


This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.