Submissions

Login or Register to make a submission.


As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, or RTF document file format.
  • Where available, URLs for the references have been provided.
  • The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines.


Wytyczne dla autorów

Wszystkie manuskrypty zgłaszane do publikacji w czasopiśmie "Forum Nauk Społecznych" są sprawdzane pod kątem zgodności z zasadami etycznymi według powyższych standardów oraz pod względem ich rzetelności, zawartości merytorycznej, spójności z profilem czasopisma i przydatności dla nauki.

PRZYGOTOWANIE STRONY TYTUŁOWEJ:

Na stronę tytułową składają się następujące dane:

Tytuł artykułu – w języku polskim oraz w języku angielskim, imię i nazwisko Autora/Autorów, wraz ze wskazaniem na Autora korespondującego z redakcją, ORCID, afiliacja (nazwa uczelni), adres e-mail, a także oświadczenie o braku konfliktu interesów wyrażonego za pomocą następującej formuły: Autor/autorzy deklarują brak konfliktu interesów. Strona tytułowa powinna być załączona jako oddzielny plik pomocniczy.

PRZYGOTOWANIE TEKSTU:

Zgłaszany tekst w języku polskim powinien składać się z następujących elementów: tytuł w języku polskim, abstrakt w języku polskim, słowa kluczowe w języku polskim, tytuł w języku angielskim, abstrakt w języku angielskim, słowa kluczowe w języku angielskim, tekst.
Zgłaszany tekst w języku angielskim powinien składać się z następujących elementów: tytuł w języku angielskim, abstrakt w języku angielskim, słowa kluczowe w języku angielskim, tytuł w języku polskim, abstrakt w języku polskim, słowa kluczowe w języku polskim, tekst.

ABSTRAKT
Abstrakt w języku polskim oraz w języku angielskim należy opracować zgodnie z następującymi wytycznymi:

  • Abstrakt artykułu oryginalnego powinien zawierać wprowadzenie, cel badań, metodę badań, wyniki i wnioski (ang. introduction, research aim, method, results/findings, conclusion).
  • Abstrakt artykułu przeglądowego powinien zawierać wprowadzenie, cel badań, stan wiedzy i podsumowanie (ang. introduction, research aim, evidence-based facts, summary).
  • Abstrakt powinien zawierać od 150 do 250 słów (łącznie z nagłówkami). W abstrakcie niezalecane jest stosowanie skrótów (jeśli to konieczne, należy je zdefiniować przy pierwszej wzmiance) i odniesień bibliograficznych.\
  • Bezpośrednio po abstrakcie należy podać słowa kluczowe (od 3 do 6).

TEKST
Formatowanie tekstu i limity słów Maksymalna objętość tekstu powinna wynosić 40 000 znaków ze spacjami, włączając bibliografię. Tekst artykułu powinien być znormalizowany w formacie A4 (30 wierszy na stronie, 60 znaków w wierszu), marginesy: 2,5 cm, interlinia: 1,5 wiersza, czcionka Times New Roman 12.

Struktura
Zgłaszany artykuł oryginalny powinien mieć następującą strukturę: Wprowadzenie (z analizą obecnego stanu wiedzy), Problem i cel badań, Metodologia badań i opis grupy badanej, Wyniki, Dyskusja wyników (w tym: implikacje, ograniczenia badań), Konkluzja, Bibliografia.
Zgłaszany artykuł przeglądowy powinien mieć następującą strukturę: Wprowadzenie, Problem i cel badań, Stan wiedzy, Podsumowanie, Wnioski, Bibliografia.
Redagowanie tekstu w stylu APA, 7 edycja.

Tabele i wykresy

Tabele i wykresy w tekście powinny być czytelne i służyć wyłącznie do prezentacji niezbędnych danych. Wszystkie tabele i rysunki w artykule należy numerować cyframi arabskimi zgodnie z kolejnością ich występowania. Tytuł tabeli należy umieścić nad tabelą i zapisać w kolejnym wierszu pod słowem tabela i jej numerem. Linie tworzące tabelę należy ograniczyć do linii poziomych oddzielających nagłówki kolumn tabeli od prezentowanych wyników oraz linii umieszczonej na dole tabeli.