Ariely, D. (2009). Potęga irracjonalności, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław.
Baum, A., Crosby, N., Gallimore, P., McAllister, P., Gray, A. (2000). The influence of valuers and valuations on the workings of the commercial property investment market, Reading and Nottingham Trent Universities.
Bokhari, S., Geltner, D. (2011). Loss aversion and anchoring in commercial real estate pricing. Empirical evidence and price index implications. Real Estate Economics 39(4), 635–670.
Brzezicka, J. (2013). Behawioralne aspekty ewolucji funkcji agencji ratingowych. Ekonomia 3(24), 63–74.
Brzezicka, J., Wiśniewski, R. (2014). Wybrane postawy uczestników rynku wobec braków informacyjnych na rynku nieruchomości. Ekonomia XXI wieku 2(2), 106–121.
Brzezicka, J., Wiśniewski, R., Walacik, M. (2015). Behawioralne aspekty percepcji wartości na rynku nieruchomości. Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula 1(43), 66–81.
Clauretie, T., M., Thistle P., D. (2007). The effect of timeonmarket and location on search costs and anchoring: the case of singlefamily properties. The Journal of Real Estate Finance and Economics 35(2), 181–196.
Czechowska, K. (2014). Nastroje inwestycyjne na rynkach nieruchomości – ujęcie behawioralne. Zarządzanie i Finanse 4, 91–104.
Czerwonka, M., Gorlewski, B. (2012). Finanse behawioralne. Zachowania inwestorów i rynku.Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Warszawa.
Epley, N., Gilovich, T. (2001). Putting adjustment back in the anchoring and adjustment heuristic. Differential processing of selfgenerated and experimenterprovided anchors. Psychological Science 12(5), 391–396.
Epley, N., Gilovich, T. (2006). The anchoringandadjustment heuristic why the adjustments are insufficient. Psychological science 17(4), 311–318.
Jacowitz, K., E., Kahneman, D. (1995). Measures of anchoring in estimation tasks. Personality and Social Psychology Bulletin 21, 1161–1166.
Kahneman, D. (2012). Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Media Rodzina, Poznań.
Kucharska-Stasiak, E. (2014). Behawioralne aspekty w wycenie nieruchomości. Zarządzanie i Finanse1 2(4), 247–261.
Majewska, B. (2014). Behawioralne uwarunkowania podejmowania decyzji inwestycyjnych na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Zarządzanie i Finanse1 2(4), 263–274.
Northcraft, G., B., Neale, M., A. (1987). Experts, amateurs, and Real Estate. An anchoringandadjustment perspective on property pricing decisions. Organizational Behavior and Human Decision Process 39, 84–97.
Simonsohn, U., Loewenstein, G. (2006). Mistake #37. The impact of previously faced prices of housing demand. Economic Journal 116, 175–199.
Tyszka, T. (2000). Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji. Gdańskie Wydawnictwo psychologiczne, Gdańsk.
Tyszka, T. (2010). Decyzje. Perspektywa psychologiczna i ekonomiczna. Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa.
Tversky, A., Kahneman, D. (1974). Judgement under uncertainty. Heuristics and biases. Science1 85, 1124–1131, przedruk w: Kahneman, D. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina, Poznań 2012.
Tversky, A., Kahneman, D. (1973). Availability. A heuristic for judging frequency and probability. Cognitive psychology 5(2), 207–232.
Wojciszke, B. (2011). Psychologia społeczna. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
Zaleśkiewicz, T. (2011). Psychologia ekonomiczna. PWN, Warszawa.
Zielonka, P. (2006). Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych. Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa
Zielonka, P. (2011). Giełda i psychologia. Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych. Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar