Basińska, A. (2010). Aktywność poznawcza dziecka w przestrzeni edukacyjnej środowiska (Cognitive activity of the child in the area of educational environment). Praca doktorska, UAM, Poznań.
Google Scholar
Bożkowa, K. (1978). Dziecko w wieku przedszkolnym: rozwój fizyczny, rozwój psychiczny i wychowanie, racjonalna opieka domowa i czuwanie nad zdrowiem dziecka, żywienie (Pre-school child: physical development, psychological development and up bringing, rational home care and super vision over the health of the child, nutrition). Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa.
Google Scholar
Bruner, J.S. (1978). The role of dialogue in language acquisition, in: The child’s concept of language. Eds. A., Sinclair, R.J., Jarvelle, W.J.M., Levelt. Springer-Verlag, New York.
Google Scholar
Chądzyńska, E. (2004). Czynniki wpływające na percepcję i waloryzację przestrzeni miejskiej przez mieszkańców, w: Przemiany struktury przestrzennej miast w sferze funkcjonalnej i społecznej. Miasta w okresie przemian (Factors affecting the perception and valorisation of urbanspace by residents, in: Changes in the spatial structure of cities in the functional and social spheres. Cities in transition). Red. (Eds.). Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole ss. 231–243.
Google Scholar
Ciesiółka, P., Donderowicz, M., Główczyński, M., Wronkowski, M. (2017). Działalność Akademickiego Koła Naukowego Gospodarki Przestrzennej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Activities of the Academic Society of Spatial Management at the University of Adam Mickiewicz in Poznan). Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk 266, 179–195.
Google Scholar
Drzewiecki, H. (2003). Ruch nowoczesny a teoria obrazu miasta w pracach Wejcherta, Lyncha i Norberga-Schultza (Modern trend and city image theory in Wejchert`s, Lynch`s and Norberg-Schultz’s works). Urbanistyka. Międzyuczelniane Zeszyty Naukowe, VII, Akapit-DTP, Warszawa.
Google Scholar
Encyklopedia popularna PWN. (1982). Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Google Scholar
Gould, P. White, R. (1993). Mental maps. Rutledge, New York.
Google Scholar
Grabowska, A., Budohoska, W. (1995). Psychologia ogólna. T.1. Procesy percepcji (Psychology General, processes of perception). PWN, Warszawa.
Google Scholar
Jałowiecki, B. (2000). Percepcja przestrzeni Warszawy (Perception of Warsaw space). Studia Regionalne i Lokalne 2(2), 79–100.
Google Scholar
Kaplan, S., Kaplan, R. (1982). Cognition and the environment. Functioning in an uncertain world. Prager, New York.
Google Scholar
Konecki, K.T. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana (Studies in the methodology of qualitative research. Grounded theory). PWN, Warszawa.
Google Scholar
Lynch, K. (1960). The image of the city, Technology Press, Cambridge.
Google Scholar
Majer, A. 2010. Socjologia i przestrzeń miejska (Sociology and urbanspace). PWN, Warszawa.
Google Scholar
Matthews, M.H. (1980). The mental maps of children – images of Coventry’s city centre. Geography 65, 169–179.
Google Scholar
Modrzewski, B. (2012). Urban design. Pojęcie i metody, w: Kształtowanie przestrzeni miejskiej. Aspekty teoretyczne i praktyczne (Urban design. The concept and methods, in: Shaping urban space. Theoretical and practical aspects). Red. (Ed.) J.J., Parysek, Poznań – Kalisz, ss. 58–79.
Google Scholar
Parysek, J.J. (2005). Miasta polskie na przełomie XX i XXI wieku. Rozwój i przekształcenia strukturalne (Polish cities at the turn of the 20th and 21st centuries. Development and structural transformations). Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar
Piaget, J. (1966). Studia z psychologii dziecka (Studies in child psychology). PWN, Warszawa.
Google Scholar
Pocock, D.C.D. (1979). The contribution of mental maps in perception studies. Geography 64(4), 279–287.
Google Scholar
Przetacznikowa, M. (1986). Wiek przedszkolny, w: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży (Pre-schoolage, in: Developmental psychology of children and adolescents). Red. (Ed.) M., Żebrowska. PWN, Warszawa.
Google Scholar
Rapoport, A. (1977). Human aspects of urban forum. Towards a man-environment approach to urban form and design. Pergamon Press, Oxford.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. Dz.U. z 2017 r., poz. 356.
Google Scholar
Schaffer, R.H. (2005). Psychologia dziecka (Child psychology). PWN, Warszawa.
Google Scholar
Smykowski, B. (2013). Wiek przedszkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka?, w: Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa (Preschool age. How to recognize the child’s potential?, in: Psychological portraits of a man. Practical developmental psychology). Red. (Ed.). A.I., Brzezińska. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
Google Scholar
Staszewska, S. (2012). Człowiek w przestrzeni miejskiej, w: Kształtowanie przestrzeni miejskiej. Aspekty teoretyczne i praktyczne (Man in city space, in: Shaping urban space. Theoretical and practical aspects). Red. (Ed.) J.J., Parysek. Poznań – Kalisz, ss. 80–103.
Google Scholar
Strauss, A.L. (1961). Images of the american city. Free Press of Glencoe, New York.
Google Scholar
Szczepański, M., Nurek, S. (1997). Miasto i świat społeczny jego mieszkańców w perspektywie socjologicznej, w: Współczesne przemiany struktur przestrzennych dużych miast (The city and the social world of its inhabitants in the sociological perspective, in: Contemporary changes of spatial structures of big cities).
Google Scholar
IX Konwersatorium Wiedzy o Mieście (IX Seminar of Knowledge about the City). Red. J., Kaczmarek. Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź.
Google Scholar
Sztumski, J. (2005). Wstęp do metod i technik badań społecznych (Introduction to social research methods and techniques). „Śląsk” Wydawnictwo Naukowe, Katowice.
Google Scholar
Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty. Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425.
Google Scholar
Wantuch-Matla, D. (2016). Przestrzeń publiczna 2.0 Miasto u progu XXI wieku (Public space 2.0 The city at the beginning of the 21st century). Księży Młyn Dom Wydawniczy, Łódź.
Google Scholar
Warcholik, W. (2014). Turystyka kulturowa – na krakowskiej planszy gry miejskiej (Culturaltourism – on the Krakow board game). Turystyka Kulturowa 7, 7–19.
Google Scholar
Wychowanie przedszkole w Polsce (Kindergarten education in Poland). (2016). Ministerstwo Edukacji Narodowej (Ministry of National Education), https:// men.gov.pl/zycie-szkoly/wychowanie-przedszkolne/ przedszkola/wychowanie-przedszkolne-w-polsce. html, dostęp (access): 3.07.2017.
Google Scholar
Znaniecki, F. (1931). Miasto w świadomości jego obywateli (A city in the awareness of its citizens). Polski Instytut Socjologiczny, Poznań.
Google Scholar