Balińska, A. (2010). Wykorzystanie walorów turystycznych w rozwoju turystyki wiejskiej w wybranych gminach wschodniego pogranicza Polski (w opinii turystów) [The use of tourist values in the case of rural tourism in selected eastern communes of the Polish border (in the opinion of experts)]. Ekonomiczne Problemy Usług [Economic Problems of Services], 53, 491–503.
Google Scholar
Baum, S. (2011). The tourist potential of rural areas in Poland. Eastern European Countryside, 17(1), 107–135. https://doi.org/10.2478/v10130-011-0006-z.
Crossref
Google Scholar
Borys, T. (1980). Elementy teorii jakości [Elements of the theory of quality]. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Brzezińska-Wójcik, T., & Skowronek, E. (2018). Potencjalne i funkcjonalne obszary turystyczne na Roztoczu w świetle wyników wielowymiarowej analizy porównawczej – wyzwania i problemy metodyczne [Potential and functional tourist areas in the Roztocze region in the light of the results of a multidimensional comparative analysis – methodological challenges and problems]. Prace Geograficzne [Geographical Studies], 152, 33–53. https://doi.org/10.4467/20833113pg.17.029.8252 .
Crossref
Google Scholar
Cichocka, I., & Krupa, J. (2017). Atrakcyjność turystyczna miasta Przemyśla w opinii mieszkańców oraz turystów [Tourist Attractiveness of the City of Przemyśl in the Opinion of its Inhabitants and Tourists]. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2, 115–132. https://doi.org/10.18276/ept.2017.2.38-10.
Crossref
Google Scholar
Croy, W.G. (2005). Identifying the Relevant, Clear and Efficient List of Discretionary Travel Decision-making Factors and Evaluative Components of Destination Image. Melbourne, Monash University, Faculty of Business and Economics, Department of Management, Working Paper (3/05).
Google Scholar
Dziechciarz, J. (2003). Ekonometria. Metody, przykłady, zadania [Econometrics. Methods, examples, tasks]. Wrocław: Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego.
Google Scholar
Formica, S., & Uysal, M. (2006). Destination attractiveness based on supply and demand evaluations: An analytical framework. Journal of Travel Research, 44, 418–430. https://doi.org/10.1177/0047287506286714.
Crossref
Google Scholar
Gaworecki, W.W. (2003). Turystyka [Tourism]. Warszawa: PWE.
Google Scholar
Gołembski, G. (2009). Kompendium wiedzy o turystyce [A compendium of knowledge about tourism]. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Gołembski, G. (ed.) (1999). Regionalne aspekty rozwoju turystyki [Regional aspects of tourism development]. Warszawa–Poznań: PWN.
Google Scholar
Hakuć-Błażowska, A., & Krauza, K. (2017). Ocena atrakcyjności turystycznej gmin wiejskich powiatu szczycieńskiego [Assessment of the tourist attractiveness of rural communes in the Szczytno country]. In R. Cymerman, & A. Nowak (Eds.). Kształtowanie przestrzeni wiejskiej [Shaping the rural space] (pp. 9–24). Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko--Mazurski, Wydział Geodezji, Inżynierii Przestrzennej i Budownictwa.
Google Scholar
Hakuć-Błażowska, A., Pacek, N., Kupren, K., & Furgała-Selezniow, G. (2018). Porównanie atrakcyjności turystycznej gmin wiejskich i miejsko-wiejskich powiatu elbląskiego [Comparison of tourist attractiveness of rural and urban-rural communes of Elbląg County]. Studia Obszarów Wiejskich [Rural Studies], 50, 81–99. https://doi.org/10.7163/SOW.50.5.
Crossref
Google Scholar
Hall, C.M. (2000). The Future of Tourism: A Personal Speculation. Tourism Recreation Research, 25(1), 85–95. https://doi.org/10.1080/02508281.2000.11014902.
Crossref
Google Scholar
Hall, C.M. (2005). Rural wine and food tourism cluster and network development. In D.R. Hall, I. Kirkpatrick, & M. Mitchell (Eds.). Rural tourism and sustainable business (pp. 149–164). Bristol, Blue Ridge Summit: Channel View Publications. https://doi.org/10.21832/9781845410131-012.
Crossref
Google Scholar
Holienčinová, M., & Holota, T. (2018). Marketing management as a strategic part of sustainable development in the conditions of rural tourism in Slovakia. Journal of Tourism and Regional Development, 9, 13–22. https://doi.org/10.22630/tirr.2018.9.2.
Crossref
Google Scholar
Holland, J., Burian, M., & Dixey, L. (2003). Tourism in Poor Rural Areas – Diversifying the product and expanding the benefits in rural Uganda and the Czech Republic. London: PPT Working Paper, No. 12.
Google Scholar
Hu, Y., & Ritchie, J.R.B. (1993). Measuring Destination Attractiveness: A Context Approach. Journal of Travel Research, 32(2), 25–34. https://doi.org/10.1177/004728759303200204.
Crossref
Google Scholar
Kaczmarek, J., Stasiak, A., & Włodarczyk, B. (2005). Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie [Tourist product. Idea, organization, management]. Warszawa: PWE.
Google Scholar
Kołodziejczyk, K. (2012). Dostępność komunikacyjna szlaków turystycznych w Sudetach i na Przedgórzu Sudeckim [Public transport accessibility of tourist trails in Sudety and at the Przedgorze Sudeckie]. Transport miejski i regionalny [Urban and Regional Transport], 3, 38–43.
Google Scholar
Kruczek, Z. (2011). Atrakcje turystyczne. Fenomen, typologia, metody badań [Tourist attractions. Phenomenon, typology, research methods]. Kraków: Proksenia.
Google Scholar
Kurek, W. (2007). Turystyka [Tourism]. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Marciszewska, B. (2010). Potencjał turystyczny regionu a kreowanie jego wizerunku [Tourism Attractiveness of a Region and an Image Creation Through Products]. Ekonomiczne Problemy Usług [Economic Problems of Services], 52, 13–21.
Google Scholar
Matczak, A. (2015). Ewolucja turystyki na obszarach wiejskich [Evolution of Tourism in Rural Areas]. Studia KPZK PAN, 162, 63–82.
Google Scholar
OECD. (2011). Urban Policy Reviews, Poland. https://doi.org/10.1787/23069341.
Crossref
Google Scholar
Page, S. (1995). Urban Tourism. London–New York: Routledge.
Google Scholar
Plan zagospodarowania przestrzennego województwa warmińsko-mazurskiego [Spatial development plan for the Warmińsko-Mazurskie Voivodship]. (2018). Olsztyn: Warmińsko-Mazurskie Biuro Planowania Przestrzennego w Olsztynie.
Google Scholar
Porozumienie międzygminne z dnia 29 stycznia 2021 r. w sprawie współdziałania celem realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Olsztyna [The Inter-Communal Agreement of 29 January 2021 on cooperation aimed at executing Integrated Territorial Investments in the Functional Urban Area of Olsztyn], Official Journal Woj. Warm.-Maz. 2021, vol. 473 (Poland).
Google Scholar
Potocka, I. (2009). Atrakcyjność turystyczna i metody jej identyfikacji. In Z. Młynarczyk, & A. Zajadacz (Eds.). Uwarunkowania i plany rozwoju turystyki. Tom III. Walory turystyczne. Potencjał turystyczny. Plany rozwoju turystyki [Conditions and plans for the development of tourism. Volume III. Tourist attractions. Tourist potential. Tourism development plans]. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Przecławski, K. (1997). Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki [Man and tourism. Outline of the sociology of tourism]. Kraków: Albis.
Google Scholar
Rasoolimanesh, S.M., & Jaafar, M. (2016). Community Participation toward Tourism Development and Conservation Program in Rural World Heritage Sites. In L. Butowski (Ed.). Tourism – From Empirical Research towards Practical Application (pp. 1–14). London, InTech. doi: 10.5772/62293.
Crossref
Google Scholar
Rogalewski, O. (1974). Zagospodarowanie turystyczne [Tourist development]. Warszawa: WSiIP.
Google Scholar
Seweryn, R. (2002). Atrakcyjność turystyczna obszaru jako kategoria ekonomiczna. Istota, struktura i metody pomiaru [Tourist Attractiveness of a Region as an Economic Category: Essence, Structure and Methods of Measuring It]. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie [Cracow Review of Economics and Management], 612, 61–76.
Google Scholar
Sharpley, R. (2002). Rural tourism and the challenge of tourism diversification: the case of Cyprus. Tourism Management, 23(3), 233–244. https://doi.org/10.1016/S0261-5177(01)00078-4.
Crossref
Google Scholar
Sikora, J., & Wartecka-Ważyńska, A. (2010). Przedsiębiorczość czynnikiem rozwoju potencjału turystycznego na obszarach wiejskich [Entrpreneurship as a Factor of Tourism Potential Development in Rural Areas]. Ekonomiczne Problemy Usług [Economic Problems of Services], 53, 571–586.
Google Scholar
Strzelecka, E. (2016). The Creative Sector in Rural Areas in the Policy of Balanced Regional Development. Barometr Regionalny. Analizy i Prognozy [Regional Barometer. Analyses & Prognoses], 4(46), 15–21.
Google Scholar
Svoradova, L., Palkechova, L., & Viragh, R. (2013). Rural tourism and agrotourism in the Slovak Republic. Proceedings from VIII. International Conference on Applied Business Research ICABR, Mendel University in Brno.
Google Scholar
Szlachta, J. (2017). Obszary funkcjonalne w Polsce – perspektywa europejska [Functional Areas in Poland – European Perspective]. Studia KPZK PAN, CLXXIV, 31–39.
Google Scholar
Sznajder, M., & Przezbórska, L. (2004). Identification of Rural and Agri-Tourism Products and Services. Journal of Agribusiness and Rural Development, 3(359), 165–174.
Google Scholar
Szwacka-Mokrzycka, J. (2012). Znaczenie turystyki w strategii rozwoju gminy [The role of tourism in the development strategy of a commune]. Studia Ekonomiczne i Regionalne [Economic and Regional Studies], 5(1), 28–33.
Google Scholar
Tucki, A. (2007). Regionalne aspekty rozwoju turystyki na przykładzie województwa lubelskiego [Regional aspects of tourism development on the example of the Lubelskie Voivodeship]. In W. Kurek, & R. Faracik (Eds.). Studia nad turystyką: prace geograficzne i regionalne [Tourism studies: geographic and regional works] (pp. 267–279). Kraków: Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ.
Google Scholar
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym [The Spatial Planning and Land Development Act], Journal of Law of 2021, vol. 741, 784, 922 (Poland).
Google Scholar
Warmińsko-Mazurskie 2030. Strategia rozwoju społeczno--gospodarczego [Strategy for the socio-economic development of the Warmińsko-Mazurskie Voivodship until 2030]. (2020). Olsztyn.
Google Scholar
Warszyńska, J., & Jackowski, A. (1978). Podstawy geografii turyzmu [Basics of tourism geography]. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Widz, M. (2019). Ocena atrakcyjności infrastruktury turystycznej Tunezji metodą wielowymiarowej analizy porównawczej [Assessment of the attractiveness of Tunisia’s tourist infrastructure by a multidimensional comparative analysis]. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio B, 74, 175–191. http://dx.doi.org/10.17951/b.2019.74.0.175-191.
Crossref
Google Scholar
Włodarczyk, B. (2011). Przestrzeń turystyczna – kilka słów o istocie pojęcia [Tourist space – a few words about the essence of the concept]. In M. Durydiwka, & K. Duda-Gromada (Eds.). Przestrzeń turystyczna: czynniki, różnorodność, zmiany [Tourist space: factors, diversity, changes] (pp. 15–27). Warszawa: Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych.
Google Scholar
Zasady realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Polsce [Rules of Implementation of Integrated Territorial Investments in Poland]. (2013). Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Google Scholar