Education in Speech Therapy – history, present, future. Celebrating ten years of Speech Therapy at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn
Magdalena Osowicka-Kondratowicz
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWMhttps://orcid.org/0000-0002-0447-4954
Abstract
The article is devoted to presenting the speech therapy major at the University of Warmia and Mazury in Olsztyn after ten years of its functioning. The task is to record the history of the major, present the teaching and research areas undertaken in the field as well as analysing selected aspects of speech therapists’ education and indicating developmental perspectives for the major.
Keywords:
therapy, speech therapy education, University of Warmia and Mazury in OlsztynReferences
Biuletyn (2010): „Biuletyn Logopedyczny” nr 1. Google Scholar
Emiluta-Rozya D. (2012): Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray. Gdańsk, s. 39−47. Google Scholar
Gruba J. (2020): Próba weryfikacji uczelni kształcących logopedów – analiza danych. „Przegląd Logopedyczno-Pedagogiczno-Psychologiczny” 2, s. 39−51. Google Scholar
Hartman E., Bartosiewicz U. (2012): Interdyscyplinarność logopedii – szkoła wrocławska. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray. Gdańsk, s. 48−53. Google Scholar
Milewski S. (2012): Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska- Bray. Gdańsk, s. 30−38. Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska A. (2018): Kim jest logopeda? O autoprezentacjach logopedów zamieszczanych w internecie. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 241−248. Google Scholar
Osowicka-Kondratowicz M. (2016/2017): Sprawozdanie z działalności Warmińsko-Mazurskiego Oddziału PTL w latach 2015–2016. „Biuletyn Logopedyczny” nr 1–2(30–31), s. 237−240. Google Scholar
Osowicka-Kondratowicz M. (2018): Trzy lata kształcenia logopedów na studiach stacjonarnych w Instytucie Polonistyki i Logopedii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 13−32. Google Scholar
Osowicka-Kondratowicz M., Zaorska M. (2018): Otóż ciszą iście dziś się szczyćcie, gdyż cisi szczęśliwi żną i wy też żąć idźcie – o komponowaniu lingwołamek w procesie kształcenia logopedów. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 33−42. Google Scholar
Porayski-Pomsta J. (2021): Logopedia w Uniwersytecie Warszawskim. „Poradnik Językowy” 6, s. 7−21.
Crossref
Google Scholar
Porayski-Pomsta J., Emiluta-Rozya D. (2018): Logopedia warszawska. Historia i czasy współczesne. „Studia Pragmalingwistyczne” X, s. 55–86. Google Scholar
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWM
https://orcid.org/0000-0002-0447-4954