Kształcenie logopedyczne – historia, teraźniejszość, przyszłość. Z okazji dziesięciu lat logopedii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

Magdalena Osowicka-Kondratowicz

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWM
https://orcid.org/0000-0002-0447-4954


Abstrakt

Artykuł poświęcony jest dziesięcioletniemu funkcjonowaniu studiów logopedycznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Jego zadaniem jest utrwalenie historii, pokazanie obszarów dydaktycznych i badawczych podejmowanych na kierunku, przeanalizowanie wybranych aspektów kształcenia przyszłych logopedów i wskazanie perspektyw rozwojowych.


Słowa kluczowe:

logopedia, kształcenie logopedyczne, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie


Biuletyn (2010): „Biuletyn Logopedyczny” nr 1.   Google Scholar

Emiluta-Rozya D. (2012): Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray. Gdańsk, s. 39−47.   Google Scholar

Gruba J. (2020): Próba weryfikacji uczelni kształcących logopedów – analiza danych. „Przegląd Logopedyczno-Pedagogiczno-Psychologiczny” 2, s. 39−51.   Google Scholar

Hartman E., Bartosiewicz U. (2012): Interdyscyplinarność logopedii – szkoła wrocławska. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska-Bray. Gdańsk, s. 48−53.   Google Scholar

Milewski S. (2012): Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim. [W:] Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki. Red. S. Milewski, K. Kaczorowska- Bray. Gdańsk, s. 30−38.   Google Scholar

Naruszewicz-Duchlińska A. (2018): Kim jest logopeda? O autoprezentacjach logopedów zamieszczanych w internecie. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 241−248.   Google Scholar

Osowicka-Kondratowicz M. (2016/2017): Sprawozdanie z działalności Warmińsko-Mazurskiego Oddziału PTL w latach 2015–2016. „Biuletyn Logopedyczny” nr 1–2(30–31), s. 237−240.   Google Scholar

Osowicka-Kondratowicz M. (2018): Trzy lata kształcenia logopedów na studiach stacjonarnych w Instytucie Polonistyki i Logopedii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 13−32.   Google Scholar

Osowicka-Kondratowicz M., Zaorska M. (2018): Otóż ciszą iście dziś się szczyćcie, gdyż cisi szczęśliwi żną i wy też żąć idźcie – o komponowaniu lingwołamek w procesie kształcenia logopedów. [W:] Logopedia: z zagadnień kształcenia, teorii i praktyki oraz zawodu. Red. M. Osowicka-Kondratowicz. Olsztyn, s. 33−42.   Google Scholar

Porayski-Pomsta J. (2021): Logopedia w Uniwersytecie Warszawskim. „Poradnik Językowy” 6, s. 7−21.
Crossref   Google Scholar

Porayski-Pomsta J., Emiluta-Rozya D. (2018): Logopedia warszawska. Historia i czasy współczesne. „Studia Pragmalingwistyczne” X, s. 55–86.   Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2024-11-30

Cited By /
Share

Osowicka-Kondratowicz, M. . (2024). Kształcenie logopedyczne – historia, teraźniejszość, przyszłość. Z okazji dziesięciu lat logopedii na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Prace Językoznawcze, 26(4), 267–282. https://doi.org/10.31648/pj.10600

Magdalena Osowicka-Kondratowicz 
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie UWM
https://orcid.org/0000-0002-0447-4954