How do you express disappointment with a travel agency? Analysis of comments on the tourist portal Wakacje.pl

Katarzyna Burska

Uniwersytet Łódzki
https://orcid.org/0000-0002-7693-1472


Abstract

The aim of this article is to analyse negative comments referring to four travel agencies on the tourism portal Wakacje.pl. Elements subjected to critical evaluation as well as linguistic and para-linguistic methods of presenting disappointment were examined. Internet users express dissatisfaction, above all, with linguistics – especially nouns, as well as adjectives, adverbs and verbs. They often use colloquial Polish. Customers of travel agencies focus not only on their emotions, but they try to inform and discourage others by using advice or warnings.


Keywords:

comment, emotions, disappointment, evaluation, travel agency


Dobosiewicz J., 2015, Akty emotywno-oceniające w dyskursie internetowym – na przykładzie komentarzy w serwisie Allegro, „Poznańskie Studia Slawistyczne”, nr 9, s. 35–50.   Google Scholar

Grzenia J., 2006, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.   Google Scholar

Kaszewski K., 2014 a, Co niezadowolony klient pisze o sprzedawcy? Analiza komentarzy negatywnych w serwisie Allegro, „Poradnik Językowy”, nr 1, s. 81–90.   Google Scholar

Kaszewski K., 2014 b, Do czego służą komentarze negatywne w serwisie aukcyjnym Allegro.pl?, [w:] Grzeczność nie jest nauką łatwą ani małą, red. J. Bloch, D. Lewandowska-Jaros, R. Pawelec, Warszawa, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, s. 137–152.   Google Scholar

Matusiak I., Naruszewicz-Duchlińska A., 2009, (Anty)marketingowa rola negatywnych komentarzy w serwisie aukcyjnym Allegro, „Паланістыка. – Полонистика – Polonistyka”, Mińsk, s. 71–82.   Google Scholar

Ostromęcka-Frączak B., 2006, Wyrażanie emocji w nagłówkach prasowych, [w:] Wyrażanie emocji, red. K. Michalewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 221–229.   Google Scholar

Przybyszewski S., Rutkowski M., 2006, Agresja werbalna w komentarzach internetowych (zarys problematyki), [w:] Nowe zjawiska w języku, tekście i komunikacji, red. A. Naruszewicz-Duchlińska i M. Rutkowski, Olsztyn, Zakład Poligraficzny Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, s. 344–351.   Google Scholar

Wielki słownik frazeologiczny PWN z przysłowiami, 2009, oprac. A. Kłosińska, E. Sobol, A. Stankiewicz, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.   Google Scholar

Wojciszke B., Baryła W., 2005, Kultura narzekania, czyli o psychicznych pułapkach ekspresji, [w:] Jak Polacy przegrywają, jak Polacy wygrywają, red. M. Drogosz, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, s. 35–51.   Google Scholar

https://www.wakacje.pl/opinie/biuro/ecco-travel.html?ocen, dostęp: 29.04.2018 r.   Google Scholar

https://www.wakacje.pl/oportalu.html, dostęp: 29.04.2018 r.   Google Scholar

Miejski słownik slangu i mowy potocznej, https://www.miejski.pl/slowo-Kicha, dostęp: 02.05.2018 r.   Google Scholar

Słownik języka polskiego PWN, http://sjp.pwn.pl/, dostęp: 29.04.2018 r.   Google Scholar


Published
2019-08-19

Cited by

Burska, K. (2019). How do you express disappointment with a travel agency? Analysis of comments on the tourist portal Wakacje.pl. Prace Językoznawcze, 21(3), 39–58. https://doi.org/10.31648/pj.4428

Katarzyna Burska 
Uniwersytet Łódzki
https://orcid.org/0000-0002-7693-1472