Płytki umysł jako współczesne wyzwanie edukacyjne. Badania eyetracking w refleksji nad czytaniem i pisaniem
Jacek Krawczyk
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, OlsztynAbstract
Płytki umysł jako współczesne wyzwanie edukacyjne. Badania eyetracking w refleksji nad czytaniem i pisaniem.
Literaturhinweise
Barker Ch. (2005): Telewizja, teksty i odbiorcy. [W:] tegoż: Studia kulturowe. Teoria i praktyka. Przeł. A. Sadza. Kraków. Google Scholar
Bortnowski S. (2004): Lektury w stanie podejrzenia. [W:] Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty. Red. A. Janus-Sitarz. Kraków. Google Scholar
Carr N. (2013): Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg. Przeł. K. Rojek. Gliwice. Google Scholar
Chrząstowska B. (1987): Lektura i poetyka. Warszawa. Google Scholar
Gadamer H.-G. (2001): Poetica. Wybrane eseje. Przeł. M. Łukasiewicz. Warszawa. Google Scholar
Goldman A.I. (1986): Epistemology and Cognition. London. Google Scholar
Grzenia J. (2006): Komunikacja językowa w Internecie. Warszawa. Google Scholar
Guttmejer E. (1982): Rozumienie treści symbolicznych przez dzieci z klas III−V. Warszawa. Google Scholar
Janus-Sitarz A. (2012): Aby chcieli i umieli czytać, czyli jak motywować do czytania lektur szkolnych. [W:] Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty. Red. A. Janus-Sitarz. Kraków. Google Scholar
Kołakowski L. (2003): Obecność mitu. Warszawa. Google Scholar
Langacker R.W. (1995): Symboliczny charakter gramatyki. [W:] Wykłady z gramatyki kognitywnej. Red. H. Kardela. Lublin. Google Scholar
McLuhan M. (2004): Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Przeł. N. Szczucka. Warszawa. Google Scholar
Nussbaum M. (2008): W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego. Przeł. A. Mieczkowska. Wrocław. Google Scholar
Pętlewska H. (1999): Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu. Kraków. Google Scholar
Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla poszczególnych typów szkół, www.men.gov.pl. Google Scholar
Stetkiewicz L. (2011): Uczestnictwo ludzi o niestosownym guście w kulturze. [W:] tejże: Kulturowi wszystkożercy sięgają po książkę. Toruń. Google Scholar
Tischner J. (1994): Myślenie według wartości. Kraków. Google Scholar
Waldenfels B. (2002): Topografia obcego. Przeł. J. Sidorek. Warszawa. Google Scholar
Welsch W. (1998): Nasza postmodernistyczna moderna. Przeł. A. Zeidler-Janiszewska, R. Kubicki. Warszawa. Google Scholar
Więckowski R. (1997): Początkowa nauka czytania i pisania. „Życie Szkoły” nr 5. Google Scholar
Więckowski R. (2000): Psychologiczne i fizjologiczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania. „Życie Szkoły” nr 1. Google Scholar
Taylor J. (2001): Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. Przeł. A. Skucińska. Google Scholar
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn
Lizenz
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Keine Bearbeitungen 4.0 International.