Boyer-Weinmann Martine (2005), La Relation biographique. Enjeux contemporains, Seyssel, Editions Champ Vallon.
Google Scholar
Czermińska Małgorzata (2015), Przestrzenne odniesienia czasowych faz biografii, in: Przestrzenie geo(bio)graficzne w literaturze, ed. by Elżbieta Konończuk and Elżbieta Sidoruk, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok: 11–39.
Google Scholar
Dauksza Agnieszka (2021), Zmącone wody żywiołu biograficznego. Wstęp redakcyjny, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, 2: 17–23.
Google Scholar
Dosse François (2011), Lepari biographique. Écrire une vie, Paris, LaDcouverte/Poche.
Google Scholar
Adamiecka-Sitek Agata, Buchwald Dorota (eds.) (2006), Inna scena. Kobiety w historii i współczesności teatru polskiego, Wydawnictwo Instytutu Teatralnego, Warszawa.
Google Scholar
Kasprzyk Oliwia (2020), Współczesny teatr biograficzny: przyczynek do problematyki, „Studia Teatralne Europy Środkowo-Wschodniej”, 1: 240–255.
Google Scholar
Legeżyńska Anna (2019), Wystarczy mocno iwytrwale zastanawiać się nad jednym życiem… Biografistyka jako hermeneutyczne wyzwanie, „Teksty Drugie”, 1: 13–27.
Crossref
Google Scholar
Niziołek Grzegorz (2018), Władza świadectwa. Między polityką a etyką, „Teksty Drugie”, 3: 241–252.
Crossref
Google Scholar
Nycz Ryszard (2012), Poetyka doświadczenia. Teoria – nowoczesność – literatura. Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa.
Crossref
Google Scholar
Partyga Ewa (2010), Tożsamość dziś: narracyjna? dialogowa? performatywna?, in: Dramatyczność i dialogowość w kulturze, ed. by Anna Krajewska, Danuta Ulicka, Piotr Dobrowolski, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań: 447–455.
Google Scholar
Partyga Ewa (2014), Biografia w dramacie. Rekonesans, in: Dramat w tekście– tekst w dramacie, ed. by Artur Grabowski, Jacek Kopciński, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa: 271–284.
Google Scholar
Popczyk-Szczęsna Beata (2020), Bioteatr, „Teatr”, 5: 42–25.
Google Scholar
Internet sources
Google Scholar
Araszkiewicz Agata, Keff Bożena (2023), Ginczanka jako pole walki (o znaczenia), „Krytyka polityczna” 6 January 2023, https://krytykapolityczna.pl/kultura/czytaj-dalej/agata-araszkiewicz-bozena-keff-ginczanka-jako-pole-walki-polskosc-antysemityzm/ [accessed: 15.12.2023].
Google Scholar
Jarząbek Dorota (2007), Sam niczym Bóg, „Dialog”, no. 7/8, https://encyklopediateatru.pl/artykuly/146165/sam-niczym-bog [accessed: 07.03.2024].
Google Scholar
Mówić własnym głosem. ZAgnieszką Przepiórską iAnną Gryszkówną rozmawia Katarzyna Flader-Rzeszowska (2023), „Teatr”, No. 9: https://teatr-pismo.pl/21218-mowic-wlasnym-glosem/ [accessed: 09.12.2023].
Google Scholar
Popczyk-Szczęsna Beata (2021a), Creating for the stage in the most recent Polish theatre– new biographies, in:
Google Scholar
Creating for the stage: questioning practices and theories: essays and contributions from the Third EASTAP Conference 2020, ed. by Gerardo Guccini, Claudio Longhi and Daniele Vianello, Alma Mater Studiorum. Università di Bologna, Dipartimento delle Arti, Bologna: 626–635, https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/22458/1/Popczyk_Szczesna_creating_for_the_stage.pdf [accessed:
Google Scholar
03.2024].
Google Scholar
Popczyk-Szczęsna Beata (2021b), Monodramy biograficzne w najnowszym teatrze polskim– świadectwa i rekonstrukcje, „Er(r)go”, 2: 149–166, https://journals.us.edu.pl/index.php/ERRGO/article/view/10022 [accessed: 07.03.2024].
Crossref
Google Scholar