Integracja celów zrównoważonego rozwoju i umiejętności korzystania z mediów w edukacji
Anastasiia Kostenko
Wydział Teologii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w OlsztynieOksana Kuzmenko
State University of Infrastructure and Technology, Faculty of Management and Technologies, Department of Theoretical and Applied EconomicsAbstrakt
W niniejszym artykule analizie poddano zagadnienie dotyczące umiejętności korzystania z mediów i zrównoważonego rozwoju w procesie edukacyjnym, zwłaszcza w obliczu rosnącej wojny informacyjnej i zmian technologicznych. Autorzy argumentują, że umiejętność korzystania z mediów jest kluczowym narzędziem zapewniającym krytyczne myślenie i stabilność społeczną. Podkreślają rolę edukatorów jako głównych „operatorów” informacji i analizują, w jaki sposób umiejętności korzystania z mediów jako komponenty całego systemu medialnego mogą sprawić, że infrastruktura edukacyjna będzie bardziej odporna na zagrożenia zewnętrzne. Wykorzystując interdyscyplinarne podejście, autorzy wskazują skuteczne sposoby wzmacniania umiejętności korzystania z mediów w środowisku kadry edukacyjnej jako drogi do osiągnięcia określonych celów zrównoważonego rozwoju.
Słowa kluczowe:
umiejętność korzystania z mediów, cele zrównoważonego rozwoju, edukacja, technologie informacyjno-komunikacyjne, krytyczne myślenieBibliografia
Innovative learning technologies in the conditions of informatization of education: study guide author. number: R. Gurevich, M. Kozyar, M. Academy Lviv: LDUBZHD, 2015. Google Scholar
Media education and media literacy: textbook / edited by: V. Ivanov, O. Volosheniuk, edited by V. Rizuna. 2nd ed., pp. K. Center of the Free Press. 2012. 352 p. Google Scholar
Sharko Vitaliy D., Media competence as a component of methodical teacher training and its diagnosis, http://ite.kspu.edu/webfm_send/349 . Google Scholar
Teaching English - global program for English teachers, 2023, https://www.teachingenglish.org.uk/. Google Scholar
Terepyshchyi Serhii, Kostenko Anastasia, 2022, Mapping the Landscapes of Cybersecurity Education during the War in Ukraine 2022, Studia Warmińskie, vol. 59, p. 125-135.
Crossref
Google Scholar
Terepyshchyi Serhii, Svyrydenko Denys, Zakharenko K., Bezgin Kostiantyn, Kulga O. 2019, Evaluation of Donbas universities’ economic potential: problems of personnel training and unemployment, Scientific Bulletin of National Mining University, Issue 5, p. 149-154.
Crossref
Google Scholar
The Sustainable Development Goals Report 2022. URL: https://unstats.un.org/sdgs/report/2022/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2022.pdf. Google Scholar
Yermolenko A.O., 2016, Media competence as a necessary component of the professional skill of a modern teacher, Visnyk. Series: Pedagogical sciences, no. 137. p. 330-333. Google Scholar
Wydział Teologii, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
State University of Infrastructure and Technology, Faculty of Management and Technologies, Department of Theoretical and Applied Economics