Adamowicz K. (2014), Wizerunek mężczyzny w visual kei, Wydawnictwo Nowa Strona, Bielsko-Biała.
Arcimowicz K. (2003), Obraz mężczyzny w polskich mediach, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Arcimowicz K. (2008), Przemiany wzorów ojca w kulturze zachodniej, [w:] Stereotypy i wzorce męskości w różnych kulturach świata, B. Płonka-Syroka (red.), Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Badinter E. (1993), Tożsamość mężczyzny, przeł. G. Przewłocki, Wydawnictwo A.B., Warszawa.
Baer M. (2008), Męskość w ujęciu antropologicznym, [w:] Stereotypy i wzorce męskości w różnych kulturach świata, B. Płonka-Syroka (red.), Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Bańko M. (red.) (2000), Inny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Bartmiński J., Panasiuk J. (1993), Stereotypy językowe, [w:] Współczesny język polski,
J. Bartmiński (red.), Wydawnictwo Wiedza o Kulturze, Wrocław.
Biddulph S. (2004), Męskość, przeł. A. Jacewicz, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
Biedermann H. (2001), Leksykon symboli, przeł. J. Rubinowicz, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
Bourdieu P. (2004), Męska dominacja, przeł. L. Kopciewicz, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Bruckner A. (red.) (1985), Słownik etymologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Chenel A.P., Simarro A.S. (2008), Słownik symboli, przeł. M. Boberska, Świat Książki, Warszawa.
Cirlot J.E. (2000), Słownik symboli, przeł. I. Kania, Wydawnictwo Znak, Kraków.
Długosz-Kurczabowa K. (red.) (2008), Wielki słownik etymologiczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Dubisz S. (red) (2003), Uniwersalny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Dunaj B. (red.) (1996), Słownik współczesnego języka polskiego, Wydawnictwo SMS, Kraków.
Dziekanowska M. (2008), Męska płeć kulturowa w perspektywie socjologicznej, [w:] Męskość w kulturze współczesnej, A. Radomski, B. Truchlińska (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Encyklopedia PWN w trzech tomach (1999), PWN, Warszawa.
Florek S. (2008), Psychika mężczyzny – ewolucyjne uwarunkowania i społeczny stereotyp, [w:] Stereotypy i wzorce męskości w różnych kulturach świata, B. Płonka-Syroka (red.), Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Ginter J. (2011), Obraz starego mężczyzny w reklamie telewizyjnej, [w:] Męski, supermęski czy nijaki. Kulturowy obraz mężczyzny, J. Jagla (red.), Wydawnictwo Sowa, Łódź.
Goldberg H. (2000), Wrażliwy macho: mężczyzna 2000, przeł. P. Kołyszko, Wydawnictwo Bertelsman Media, Warszawa.
Jagla J. (red.) (2011), Męski, supermęski czy nijaki. Kulturowy obraz mężczyzny, Wydawnictwo Sowa, Łódź.
Karwatowska M., Szpyra-Kozłowska J. (2005), Lingwistyka płci. Ona i on w języku polskim, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Melosik Z. (2002), Kryzys męskości w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Wolumin, Poznań.
Muldner-Nieckowski P. (2003), Wielki słownik frazeologiczny języka polskiego, Świat Książki, Warszawa.
Piątek K. (2007), Siła męskości. „Damscy bokserzy” i „pantoflarze”, [w:] Męskość (nie)męska. Współczesny mężczyzna w zmieniającej się rzeczywistości społecznej, K. Piątek (red.), Wydawnictwo Akademii Techniczno-Humanistycznej, Bielsko-Biała.
Radomski A., Truchlińska B. (red.) (2008), Męskość w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Schaff A. (1981), Stereotypy a działanie ludzkie, Książka i Wiedza, Warszawa.
Skorupko S. (1985), Słownik frazeologiczny języka polskiego, Wiedza Powszechna, Warszawa.
Zgółkowa H. (red.) (2000), Praktyczny słownik współczesnej polszczyzny, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań.
Google Scholar