Wstępnej oceny i kwalifikacji złożonego artykułu dokonuje komitet redakcyjny czasopisma. Do dalszej oceny merytorycznej każdej publikacji powołuje się co najmniej dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki naukowej afiliowanej przez autora tekstu.
Procedura recenzowania jest anonimowa. Przyjętym rozwiązaniem jest model, w którym autor/autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości (tzw. double-blind review proces).
W szczególnych przypadkach recenzent musi podpisać deklarację o niewystępowaniu konfliktu interesów; za konflikt interesów uznaje się zachodzące między recenzentem a autorem: bezpośrednie relacje osobiste (pokrewieństwo, związki prawne, konflikt), relacje podległości zawodowej, bezpośrednia współpraca naukowa w ciągu ostatnich dwóch lat poprzedzających przygotowanie recenzji.
W przypadku tekstów w języku obcym, co najmniej jeden z recenzentów jest afiliowany w instytucji zagranicznej innej niż autor tekstu.
Recenzje mają formę pisemną, sporządzone są według umieszczonego na stronie internetowej czasopisma formularza i zawierają jednoznaczny wniosek co do dopuszczenia artykułu do publikacji lub jego odrzucenia.
Jeśli recenzje nie wymagają od autora wprowadzenia poprawek merytorycznych i redakcyjnych, sekretarz danego numeru czasopisma przekazuje artykuł do redakcji wydawniczej.
Jeśli recenzja zawiera uwagi krytyczne lub sugestie dotyczące zmian redakcyjnych, sekretarz danego numeru czasopisma przekazuje odpowiednie informacje autorowi i ten dokonuje poprawek. Poprawiony tekst redakcja kieruje do redakcji wydawniczej.
Jeśli autor nie zgadza się z jakimiś uwagami recenzenta, to zobowiązany jest przygotować pisemną odpowiedź na recenzję.
Do druku kierowane są artykuły, które otrzymały dwie recenzje pozytywne.
W przypadku jednej recenzji pozytywnej i jednej negatywnej decyzję ostateczną o skierowaniu tekstu do druku podejmuje redaktor naczelny czasopisma. Pomagać mu w tym mogą analizy obu recenzji, odpowiedzi autora na recenzję negatywną, trzeciej recenzji, ostatecznej wersji artykułu).
Po zakończeniu procedury recenzowania redakcja czasopisma powiadamia autora/autorów tekstów o przyjęciu bądź odrzuceniu artykułu.
Zasady kwalifikowania lub odrzucenia publikacji i formularz recenzji są podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Wydawnictwa UWM, czasopisma i w każdym numerze czasopisma.
Nazwiska recenzentów poszczególnych numerów nie są ujawniane; na koniec roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości zbiorczą listę recenzentów współpracujących z nim w danym roku kalendarzowym.