Motywacja pracowników jako element procesu rozwoju przedsiębiorstwa
Waldemar Kozłowski
Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztyniehttps://orcid.org/0000-0003-4419-9843
Abstrakt
Motywacja to jeden z najważniejszych elementów perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa, który z kolei daje podstawę do rozwoju innych perspektyw strategicznych. Problem badawczy dotyczy lokalizacji motywacji pracowników w perspektywie rozwojowej jako jednego z najważniejszych elementów strategicznej karty wyników. Celem badawczym w ramach problemu badawczego jest analiza poziomu motywacji pracowników oraz korelacja poziomu motywacji z wynikami organizacji.
Celem artykułu jest analiza poziomu motywacji pracowników firmy produkcyjno-handlowej. Przedmiotem badań jest system motywacyjny. Podstawową metodą badawczą jest ankieta. Wyniki badań wskazują, które elementy procesu motywacyjnego i w jakim zakresie powinny być analizowane i poprawiane, jeśli wymaga tego ocena. Istnieje ścisły związek między motywacją pracowników a perspektywą procesów wewnętrznych, perspektywą klienta, a w konsekwencji perspektywą finansową.
Słowa kluczowe:
pracownik, motywacja, perspektywa rozwojuBibliografia
Allaire, Y., & Firsorotu, M. (2000). Strategic thinking. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Google Scholar
Antoszkiewicz, J.D. (1996). Methods of effective management. Warszawa: Diffin. Google Scholar
Armstrong, M. (2009). Salary management. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business. Google Scholar
Branticki, M., Kryś, R., & Stachowicz, J. (1988). Organizational culture of enterprises. Wrocław: Ossolineum. Google Scholar
Damij, N., Levnajić, Z., Rejec Skrt, V., & Suklan, J. (2015). What Motivates Us for Work? Intricate Web of Factors beyond Money and Prestige. PLOS ONE, 10(7), e013264. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0132641.
Crossref
Google Scholar
Drucker, P. (2003). Menedżer skuteczny. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes. Google Scholar
Griffin, R. (2002). Fundamentals of organization and organization management. Warszawa: PWN. Google Scholar
Herzberg, F. (1987). Workers ’needs: the same around the world. Industrial Week, 21(9), 29-30. Google Scholar
Jamrożek, B., & Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Poznań: Wydawnictwo EMPI. Google Scholar
Kaplan, R. (1990). Analog Devices. Boston: Harward Business School. Google Scholar
Kaplan, R., & Norton, D. (2002). Strategic scorecard. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Google Scholar
Kozłowski, W. (2010). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: CeDeWu. Google Scholar
Kozłowski, W. (2017). Motywowanie pracowników w organizacji. Warszawa: CeDeWu. Google Scholar
Kubik, K. (2005). Manager in the enterprise of the future. Toruń: Organizer’s House. Google Scholar
Nogalski, B. (red.) (1998). Kultura organizacyjna. Duch organizacji. Bydgoszcz: Wydawnictwo TNOiK. Google Scholar
Penc, J. (2001). Managing behaviors in organization. Kraków: Wydawnicctwo WPSB. Google Scholar
Stachowska, S. (2010). Remuneration as the Instrument for Shaping the Social Potential of Enterprises. Olsztyn Economic Journal, 5(2), 229-241.
Crossref
Google Scholar
Tayagi, R., & Gupta, P. (2010). Strategic scorecard for service companies. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Google Scholar
Tokarski, S. (2007). Kierowanie ludźmi. Koszalin: Wydawnictwo Miscellanea. Google Scholar
Walkowiak, R. (2008). New Practices in Human Resource Management. Olsztyn Economic Journal, 3(1), 1-9.
Crossref
Google Scholar
Woolridge, J. (1998). Competitive Declaine and Corporate Restructuring. Journal of Applied Corporate Finance, 1(1), 134-136.
Crossref
Google Scholar
Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
https://orcid.org/0000-0003-4419-9843
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Każdy Autor składa oświadczenie, że praca nie była wcześniej publikowana (pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji) oraz nie narusza praw autorskich innych osób. Jednocześnie Autor przenosi na wydawcę wyłączne prawo wydania i rozpowszechniania tego utworu drukiem w formie zwartej publikacji czasopisma oraz w formie publikacji elektronicznej.
Czasopismo udostępnione jest na licencji Creative Commons CC-BY-NC-ND