Motywacja pracowników jako element procesu rozwoju przedsiębiorstwa

Waldemar Kozłowski

Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
https://orcid.org/0000-0003-4419-9843


Abstrakt

Motywacja to jeden z najważniejszych elementów perspektywy rozwoju przedsiębiorstwa, który z kolei daje podstawę do rozwoju innych perspektyw strategicznych. Problem badawczy dotyczy lokalizacji motywacji pracowników w perspektywie rozwojowej jako jednego z najważniejszych elementów strategicznej karty wyników. Celem badawczym w ramach problemu badawczego jest analiza poziomu motywacji pracowników oraz korelacja poziomu motywacji z wynikami organizacji.

Celem artykułu jest analiza poziomu motywacji pracowników firmy produkcyjno-handlowej. Przedmiotem badań jest system motywacyjny. Podstawową metodą badawczą jest ankieta. Wyniki badań wskazują, które elementy procesu motywacyjnego i w jakim zakresie powinny być analizowane i poprawiane, jeśli wymaga tego ocena. Istnieje ścisły związek między motywacją pracowników a perspektywą procesów wewnętrznych, perspektywą klienta, a w konsekwencji perspektywą finansową.


Słowa kluczowe:

pracownik, motywacja, perspektywa rozwoju


Allaire, Y., & Firsorotu, M. (2000). Strategic thinking. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.   Google Scholar

Antoszkiewicz, J.D. (1996). Methods of effective management. Warszawa: Diffin.   Google Scholar

Armstrong, M. (2009). Salary management. Kraków: Oficyna Wolters Kluwer Business.   Google Scholar

Branticki, M., Kryś, R., & Stachowicz, J. (1988). Organizational culture of enterprises. Wrocław: Ossolineum.   Google Scholar

Damij, N., Levnajić, Z., Rejec Skrt, V., & Suklan, J. (2015). What Motivates Us for Work? Intricate Web of Factors beyond Money and Prestige. PLOS ONE, 10(7), e013264. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0132641.
Crossref   Google Scholar

Drucker, P. (2003). Menedżer skuteczny. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes.   Google Scholar

Griffin, R. (2002). Fundamentals of organization and organization management. Warszawa: PWN.   Google Scholar

Herzberg, F. (1987). Workers ’needs: the same around the world. Industrial Week, 21(9), 29-30.   Google Scholar

Jamrożek, B., & Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Poznań: Wydawnictwo EMPI.   Google Scholar

Kaplan, R. (1990). Analog Devices. Boston: Harward Business School.   Google Scholar

Kaplan, R., & Norton, D. (2002). Strategic scorecard. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.   Google Scholar

Kozłowski, W. (2010). Zarządzanie motywacją pracowników. Warszawa: CeDeWu.   Google Scholar

Kozłowski, W. (2017). Motywowanie pracowników w organizacji. Warszawa: CeDeWu.   Google Scholar

Kubik, K. (2005). Manager in the enterprise of the future. Toruń: Organizer’s House.   Google Scholar

Nogalski, B. (red.) (1998). Kultura organizacyjna. Duch organizacji. Bydgoszcz: Wydawnictwo TNOiK.   Google Scholar

Penc, J. (2001). Managing behaviors in organization. Kraków: Wydawnicctwo WPSB.   Google Scholar

Stachowska, S. (2010). Remuneration as the Instrument for Shaping the Social Potential of Enterprises. Olsztyn Economic Journal, 5(2), 229-241.
Crossref   Google Scholar

Tayagi, R., & Gupta, P. (2010). Strategic scorecard for service companies. Warszawa: Wydawnictwo PWN.   Google Scholar

Tokarski, S. (2007). Kierowanie ludźmi. Koszalin: Wydawnictwo Miscellanea.   Google Scholar

Walkowiak, R. (2008). New Practices in Human Resource Management. Olsztyn Economic Journal, 3(1), 1-9.
Crossref   Google Scholar

Woolridge, J. (1998). Competitive Declaine and Corporate Restructuring. Journal of Applied Corporate Finance, 1(1), 134-136.
Crossref   Google Scholar


Opublikowane
2020-11-30

Cited By /
Share

Kozłowski, W. (2020). Motywacja pracowników jako element procesu rozwoju przedsiębiorstwa. Olsztyn Economic Journal, 15(3), 205–213. https://doi.org/10.31648/oej.6539

Waldemar Kozłowski 
Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
https://orcid.org/0000-0003-4419-9843



Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Każdy Autor składa oświadczenie, że praca nie była wcześniej publikowana (pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji) oraz nie narusza praw autorskich innych osób. Jednocześnie Autor przenosi na wydawcę wyłączne prawo wydania i rozpowszechniania tego utworu drukiem w formie zwartej publikacji czasopisma oraz w formie publikacji elektronicznej.

Oświadczenie Autora

Czasopismo udostępnione jest na licencji Creative Commons  CC-BY-NC-ND