Argasiński Józef (2006), Wicyń – niezwykła wieś na Podolu. Zarys monograficzny, Bielsko-Biała.
Argasiński Józef (2010), Straż Pożarna czy Straż Ogniowa, „Wicyńskie Zeszyty”, nr 2: 5–6.
Argasiński Józef (2012), Wicyń rozrzucony po Polsce, „Wicyńskie Zeszyty”, nr 4: 4–6.
Argasiński Józef (2015), Dwa pozornie różne obrazy Matki Boskiej Wicyńskiej, „Wicyńskie
Zeszyty”, nr 7: 21–23.
Bartmiński Jerzy (2008), Dom i świat – opozycja i komplementarność, „Postscriptum
Polonistyczne”, nr 1: 55–68.
Berendt Elżbieta (2013), Wprowadzenie, w: Mom jo skarb. Dolnośląskie świętowanie
– miejsce, rzeczy, rytuały, red. Elżbieta Berendt, Wrocław: 9–25.
Edensor Tim (2004), Tożsamość narodowa, kultura popularna, życie codzienne, przeł. Agata
Sadza, Kraków.
Kwiatkowski Piotr (2008), Pamięć zbiorowa społeczeństwa polskiego w okresie transformacji,
Warszawa.
Mazurkiewicz Roman (2002), Deesis. Idea wstawiennictwa Bogarodzicy i św. Jana
Chrzciciela w kulturze średniowiecznej, Kraków.
Napiórkowski Marcin (2013), Upamiętnienie, hasło w: Modi memorandi. Leksykon kultury
pamięci, red. Magdalena Saryusz-Wolska, Robert Traba, Warszawa: 509.
Rostworowska Magdalena (1988), Zderzenie kultur na Dolnym Śląsku, w: Kultura ludowa
sercem Śląska, red. Barbara Bazielich, Wrocław: 161–172.
Saryusz-Wolska Magdalena (2014), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, red. Magdalena
Saryusz-Wolska i Robert Traba, Warszawa: 337–338 (tu hasło: pamięć kulturowa).
Sekuła Anna (2010), Kultury pamięci Górnoślązaków, w: Pamięć, przestrzeń, tożsamość,
red. Sławomir Kapralski, Warszawa: 119–139.
Simonides Dorota (1988), Etnospołeczne potrzeby tworzenia się nowych regionów kulturowych
na ziemiach zachodnich i północnych, w: Symbolika regionów. Studia etnologiczno-
-folklorystyczne, red. taż, Opole: 29–43.
Simonides Dorota (1998), Sacrum jako zasada porządkowania świata w kulturze ludowej,
w: Człowiek – dzieło – sacrum, red. Stanisław Gajda, Helmut J. Sobeczko, Opole: 95–102.
Sitnik Tomasz (2012), Oswajanie nowej codzienności. O adaptacji i integracji kulturowej
Kresowian na Śląsku Opolskim, w: „Studia Etnologiczne i Antropologiczne”. T. 12:
Dziedzictwo kulturowe „nadbagażem” codzienności?, Katowice: 138–150.
Smolińska Teresa (1995), Współczesna rodzina nosicielem tradycyjnego folkloru religijnego,
w: Folklor – sacrum – religia, red. Jerzy Bartmiński, Maria Jasińska-Wojtkowska,
Lublin: 239–259.
Szczur Krzysztof (2012), Historia obrazu Matki Boskiej Wicyńskiej, „Szczecińskie Zeszyty
Kresowe”, nr 12: 86–94.
Wójcicka Marta (2014), Pamięć zbiorowa a tekst ustny, Lublin.
Google Scholar