Chronotop pola walki w strukturze powieści "Żółty krzyż" Andrzeja Struga i "Cichy Don" Michaiła Szołochowa

Luiza Olander

Łuck



Abstrakt

W aspekcie porównawczym poprzez poetykę w artykule przeanalizowano rolę chronotopu pola
walki w kompozycji powieci Żółty krzyż A. Struga i Cichy Don M. Szołochowa. Na podstawie
międzytekstowych przeniesień w obu utworach została przedstawiona specyfika humanistycznych
postaw obu pisarzy jako ich wkład do wielogłosowej demokratycznej literatury po pierwszej wojnie
światowej.




Białokozowicz B. 2005. Lew Tołstoj w percepcji i świadomości twórczej pisarzy polskich. W Białokozowicz B (red.). Lew Tołstoj i kultury słowiańskie., Olsztyn:Wyd. UWM.

Markiewicz H. 1964. Prus i Żeromski. Rozprawy i szkice literackie. Warszawa: PIW.

Strug A. 1978. Żółty Krzyż t. 1-2. Warszawa: LSW.

Żuliński L. 1978. Posłowie, W A. Strug, Żółty krzyż, 297-308. Warszawa: LSW.

Потебня А. 1976. Эстетика и поэтика. Москва:.Искусство.

Симонов К. 1980. Читая Толстого. W Симонов К. Сегодня и давно. Москва: Сов. Писатель.

Шолохов М. 1962. Тихий Дон: В 4 кн. Москва: Худож. лит.

Opublikowane
2009-12-01

Cited By /
Share

Olander, L. (2009). Chronotop pola walki w strukturze powieści "Żółty krzyż" Andrzeja Struga i "Cichy Don" Michaiła Szołochowa. Acta Polono-Ruthenica, 1(XIV), 189–198. Pobrano z https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/apr/article/view/2150

Luiza Olander 
Łuck