Komunikatywno-funkcjonalna charakterystyka ukraińskich sloganów reklamowych

Ewa Gładyś

Lublin



Abstrakt

W artykule dokonano analizy ukraińskich sloganów reklamowych w oparciu o teorię i podział
aktów mowy J. Searla oraz typologię mikroaktów reklamowych K. Skowronek. Umożliwiło to prze-
ledzenie specyfiki dyskursu reklamowego oraz nazwanie komunikatu reklamowego porednim aktem
mowy. W niniejszym szkicu podjęto także próbę charakterystyki haseł reklamowych w aspekcie
maksym konwersacyjnych P. Gricea, co przywiodło do następującej konkluzji: w imię osiągnięcia
celu autorzy tekstów reklamowych są w stanie złamać każdą z powyższych reguł.




Бацевич Ф. С., 2004. Основи комунiкативноï лiнгвiстики. Киïв.

Benedikt A. 2005. Reklama jako proces komunikacji. Wrocław.

Searle J. 1999. Umysł, język, społeczeństwo. Warszawa.

Skowronek K. 1993. Reklama - studium pragmalingwistyczne. Kraków.

Opublikowane
2009-12-01

Cited By /
Share

Gładyś, E. (2009). Komunikatywno-funkcjonalna charakterystyka ukraińskich sloganów reklamowych. Acta Polono-Ruthenica, 1(XIV), 375–384. Pobrano z https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/apr/article/view/2167

Ewa Gładyś 
Lublin