ŻYCIE w reklamie (semantyka i funkcje rzeczowników w reklamie)
Alla Kamalova
OlsztynHelena Dudina
SewierodwinskAbstrakt
Niniejszy artykuł krótko opisuje charakterystyczne cechy reklamy. Przedstawia robocze poję-
cia: tekst reklamowy i slogan. Uzasadnia aktualność semantycznej analizy jednostek leksykal-
no-gramatycznych funkcjonujących w tekcie reklamy. Badania przeprowadzono na bazie 1250
sloganów reklamowych. Trzy podstawowe kroki badawcze to: sporządzenie słownika tezaurusa
języka reklamy, podział jednostek gramatyczno-leksykalnych według przynależnoci do części
mowy, charakterystyka semantyczna najbardziej popularnych jednostek gramatyczno-leksykal-
nych.
Stwierdzono, że najczęściej używanym wyrazem w tekstach reklamowych jest rzeczownik
życie, który jest podstawą praktyk manipulacyjnych i wyraża główne idee reklamy.
Słowa kluczowe:
life;advertisement text;advertisement language;linguisticOlsztyn
Sewierodwinsk