ŻYCIE w reklamie (semantyka i funkcje rzeczowników w reklamie)

Alla Kamalova

Olsztyn

Helena Dudina

Sewierodwinsk



Abstrakt

Niniejszy artykuł krótko opisuje charakterystyczne cechy reklamy. Przedstawia robocze poję-
cia: tekst reklamowy i slogan. Uzasadnia aktualność semantycznej analizy jednostek leksykal-
no-gramatycznych funkcjonujących w tekcie reklamy. Badania przeprowadzono na bazie 1250
sloganów reklamowych. Trzy podstawowe kroki badawcze to: sporządzenie słownika tezaurusa
języka reklamy, podział jednostek gramatyczno-leksykalnych według przynależnoci do części
mowy, charakterystyka semantyczna najbardziej popularnych jednostek gramatyczno-leksykal-
nych.
Stwierdzono, że najczęściej używanym wyrazem w tekstach reklamowych jest rzeczownik
życie, który jest podstawą praktyk manipulacyjnych i wyraża główne idee reklamy.


Słowa kluczowe:

life;advertisement text;advertisement language;linguistic



Opublikowane
2007-12-01

Cited By /
Share

Kamalova, A., & Dudina, H. (2007). ŻYCIE w reklamie (semantyka i funkcje rzeczowników w reklamie). Acta Polono-Ruthenica, 1(XII), 219–236. Pobrano z https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/apr/article/view/2248

Alla Kamalova 
Olsztyn
Helena Dudina 
Sewierodwinsk