Afrin, Naima, “Developing Real Life Experience through Teaching Culture in the EFL Class: Fostering the Learning through Intercultural Awareness”, International Journal of Humanities and Social Science Invention, Vol. 2, Issue 1, January. 2013.
Baker, Will, “Should Culture Be an Overt Component of EFL Instruction outside of English-Speaking Countries? The Thai Context”, Asian EFL Journal, December 2003.
Benahnia, Abdellah, The Role of Cultural Components in Shaping the L2 Learner’s Identity and Intercultural Competence, Riyadh: English Language Center, King Fahad Medical City, 2016.
Bogusławska, Joanna and Agata Mioduszewska, Teaching English through Culture. Teaching Culture Through English: Zestawy ćwiczeń dla lektorów I nauczycieli języka angielskiego pomocne
w przeprowadzaniu zajęć z tematyki kulturoznawczej. Warszawa: Wydawnictwo Poltext, 2013.
Cottrell, Stella, Critical Thinking Skills: Developing Effective Analysis and Argument. New York: Palgrave Macmillan, 2005.
Dörnyei, Zoltán and Magdalena Kubanyiova, Motivating Learners, Motivating Teachers: Building Vision in the Language Classroom, Cambridge: CUP, 2013.
Egzamin ósmoklasisty: język angielski, Nowa Era, https://www.nowaera.pl/egzaminosmoklasisty/jezykangielski.
Egzaminy, jakie możesz zdawać na określonym poziomie, http://www.jezykiobce.net/jezykiobce_images/cms/474_tabelka1.pdf.
Górecki, Artur, Uczniowie nie lubią uczyć się historii. Portal samorządowy, http://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/uczniowie-nie-lubia-uczyc-sie-historii,19353.html.
Halliwell, Susan, Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman, 1992.
Harmer, Jeremy, The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 1991.
Ho, Si Thang Kiet, “Addressing Culture in EFL Classrooms: The Challenge of Shifting from a Traditional to an Intercultural Stance”, Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 2009, Vol. 6, No. 1.
http://wyborcza.pl/7,157035,23434317,dlaczego-polscy-uczniowie-nie-lubia-szkoly.html?disableRedirects=true.
Mimoun, Sehibi and Mellouk Youcef, Investigating the Culture Component in EFL Textbooks: Case of 1st Year secondary school, Tlemcen. Democratic and Popular Republic of Algeria, Ministry of Higher Education and Scientific Research, University of Tlemcen, 2014.
Nowa Matura z języka angielskiego, http://www.angielski.e-matura.net/nowa-matura#.
Olaya, Alba and Luis Fernando Gómez Rodríguez, “Exploring EFL Pre-Service Teachers’ Experience with Cultural Content and Intercultural Communicative Competence at Three Colombian Universities”, PROFILE Vol. 15, No. 2, October 2013, Bogota, Columbia.
Pasterski, Michał, 13 błędów polskiego systemu edukacji. Michał Pasterski: Psychologia, rozwój osobisty, edukacja, http://michalpasterski.pl/2014/04/13-bledow-polskiego-systemu-edukacji/.
Podstawa programowa z komentarzami Tom 3. Języki obce w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/men_tom_3.pdf.
Podstawa programowa: Historia klasy IV-VIII, https://men.gov.pl/wp-content/uploads/2016/11/podstawa-programowa-historia-klasy-iv-viii.pdf.
Postoła, Aleksandra, Strefa nauczyciela: Dlaczego polscy uczniowie nie lubią szkoły? wyborcza.pl, 25 maja 2018,
Purba, Hemat, “The Importance of Including Culture in EFL Teaching”, Journal of English Teaching, Vol. I, February 2011.
Regulaminy konkursów przedmiotowych, http://ko.poznan.pl/rodzice_uczniowie/konkursy_olimpiady_turnieje/konkursy_przedmiotowe/2018/09/regulaminy-konkursow-przedmiotowych-2/.
Rodríguez, Luis, Fernando, Gómez, “The Cultural Content in EFL Textbooks and What Teachers Need to Do About It”, Profile, Vol. 17, No. 2, July-December 201, Bogotá, Colombia.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dziennik Ustaw RP, Warszawa, dnia 18 czerwca 2014 r., poz. 803, http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000803/O/D20140803.pdf.
Scrivener, Jim, Learning Teaching: A Guidebook for Language Teachers. Oxford: Macmillan, 2005.
The System of Education in Poland 2017/2018, Polish Eurydice System, https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2017/10/Education-System-in-Poland_2017_2018_EN.pdf.
The System of Education in Poland in Brief, Polish Eurydice System, December 2015, https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2016/01/BRIEF_EN_FINAL2015.pdf.
Tran-Hoang-Thu, Teaching Culture in the EFL/ESL Classroom, San Diego: Alliant International University, 2010.
Ur, Penny, A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: CUP, 1996.
Valencia, José, Aldemar, Álvarez, and Ximena Bonilla Medina, “Addressing Culture in the EFL Classroom: A Dialogic Proposal”, PROFILE, Vol. 11, No. 2, 2009, Bogotá, Colombia.
Yeganeha, Maryam, Tafaroji and Hossein Raeesia, “Developing Cultural Awareness in EFL Classrooms at Secondary School Level in an Iranian Educational Context”, 2nd Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching, Linelt-2014, Dubai, – United Arab Emirates, December 11 – 13, 2014.
Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych na poszczególnych etapach konkursu i wykaz literatury obowiązującej uczestników oraz stanowiącej pomoc dla nauczyciela, Małopolski Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych województwa małopolskiego w roku szkolnym 2018/2019, https://kuratorium.krakow.pl/wp-content/uploads/2018/07/mkja-na-str.-1.pdf.
Google Scholar