Buchnowska D. (2006), CRM. Strategia i technologia, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
Chaffey D. (2016), Digital Business i E-commerce Management. Strategia – realizacja – praktyka, przeł. M. Dadan, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
David J.-M., Krivine J.-P., Simmons R. (1993), Second Generation Expert Systems, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg.
Dejnaka A. (2002), CRM zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo One Press, Gliwice.
Dijk J. van (2010), Społeczne aspekty nowych mediów. Analiza społeczeństwa sieci, przeł. J. Konieczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Dobiegała-Korona B., Krzepicka A. (2012), Wartość dla klienta a społecznie odpowiedzialny marketing, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 55 (736): 557-568.
Doligalski T. (2013), Internet w zarządzaniu, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Dyché J. (2002), Customer Relationship Management, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Earley S. (2018), The Role of a Customer Data Platform, “ITProffesional” 1(20): 69-76.
Ejtminowicz T., Karwatka P. (2013), Technologia e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedżera, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Giarratano J., Riley S. (1994), Expert Systems: Principles and Programming, PWS Publishing Company, Boston.
Greenberg P. (2017), How Customer Data Platforms Can Benefit Your Business, URL = https://zdnet.com/article/introduction-to-customer-data-platforms/ [dostęp z dnia: 13.11.2018].
Griffin N.L. (1989), A Rule-Based Inference Engine which is Optimal and VLSI Implementable, [in:] IEEE International Workshop on Tools for Artificial Intelligence: Architectures, Languages and Algorithms, F.D. Lewis (ed.), University of Kentucky, Fairfax-Herndon: 246-251.
Hafner N., Rémon E. (2011), CRM Customer Relationship Management. Kundenmanagement zwischen Umsatzbau und Effizienz, BPX Edition, Rheinfelden.
Holder Ch. (2007), Customer Relationships Management (CRM). Űberblick űber ein neues Paradigma des Marketings, Grin Verlag, München.
Jachnis A. (2007), Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz.
Januszewski A. (2017), Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Jaworska K., Mazur A., Mazur D. (2001), CRM. Zarządzanie kontaktami z klientem, Wydawnictwo Madar, Zabrze.
Juran J.M., (1992), The Non-Pareto Principle, Free Press, New York.
Kotowski Adrian (2015), IDC: rynek urządzeń Internetu rzeczy będzie warty w 2019 roku 1,3 bln dolarów, URL = http://pclab.pl/news67484.html [dostęp z dnia: 20.06.2017].
Lee K., Seda C. (2010), Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Jak planować i prowadzić kampanię, przeł. T. Walczak, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Lister M. (2009), Nowe media. Wprowadzenie, przeł. M. Lorek, A. Sadza, K. Sawicka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
łm/bk (2015), Internet Rzeczy: rynek będzie wart ponad 200 mln dolarów w 2016 roku, URL = https://www.bankier.pl/wiadomosc/Internet-Rzeczy-rynek-bedzie-wart-ponad-200-mld-dolarow-w-2016-roku-3322241.html [dostęp z dnia: 20.06.2017].
Marzec K. (2016), Narzędzia Google dla e-commerce, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Olszak C.M. (red.) (2004), Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
Pareto V. (1896), Cours d'economie politique, t. 1, Librairie de l’Université, Lausanne.
Piketty T. (2013), Le Capital au XXI siecle, Seuil, Paris.
Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M. (2007), CRM. Przewodnik dla wdrażających, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.
Szpringer W. (2002), E-commerce, e-banking. Wyzwania globalizacji, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
Szpunar M. (2010), W stronę nowych mediów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
Teles N. (2007), Customer Relationship Management (CRM). Begriff, Entstehung und Ziele, Grin Verlag, München.
Tesławski M. (2012), Lojalność konsumenta. Jak budować trwałe relacje z klientem, Wydawnictwo One Press, Gliwice.
Todman C. (2011), Projektowanie hurtowni danych. Wspomaganie zarządzania relacjami z klientami, przeł. P. Gonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
The Value of Behavioral Targeting, URL = https://networkadvertising.org/pdfs/Beales_NAI_study.pdf [dostęp z dnia: 20.05.2017].
Trapp R. (2017), How Apple, Amazon and Google Are Networking Their Way To World Domination, URL = https://www.forbes.com/sites/rogertrapp/2017/04/25/how-apple-amazon-and-google-are-networking-their-way-to-world-domination [dostęp z dnia: 26.10.2018].
Google Scholar