Adam SCHAFF, Alienacja jako zjawisko społeczne, KiW, Warszawa 1999. Por. ibidem, szczególnie.
Podaję za: M. ŻELAZNY, Heglowska filozofia ducha, IFiS PAN, Warszawa 2000
Por. T. PŁUŻAŃSKI, Mounier, WP, Warszawa 1967.
K. WOJTYŁA, Osoba: podmiot i wspólnota, (w:) idem, Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne; idem, Uczestnictwo czy alienacja?, (w:) ibidem, s. 456; por. także: J. GALAROWICZ, Człowiek jest osobą. Podstawy antropologii filozoficznej Karola Wojtyły, PAT, Kraków 1994.
K. WOJTYŁA, Uczestnictwo czy alienacja?, idem, Osoba: podmiot i wspólnota, s. 412; por. także: J. GALAROWICZ, op. cit.
J. MCGRAW, Samotność. Studium psychologiczne i filozoficzne, przeł. A. Hankała, PTHP, Warszawa 2000.
E. MOUNIER, Chrześcijaństwo i pojęcie postępu, przeł. E. Krasowolska, Biblioteka „Więzi”, Warszawa 1968.
R. INGARDEN, Książeczka o człowieku, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1987
Por. T. LUKRECJUSZ CARUS, O naturze rzeczy, przeł. G. Żurek, Warszawa 1994.
Por. H. BLUMENBERG, Rzeczywistości, w których żyjemy. Rozprawy i jedno przemówienie, przeł. W. Lipnik, Oficyna Naukowa, Warszawa 1997.
S. CZERNIAK, Pomiędzy Szkołą Frankfurcką a postmodernizmem. Antropologia filozoficzna Gernota Bo¨hmego na tle klasycznych stanowisk antropologii filozoficznej XX wieku, (w:) G. BO¨ HME, Antropologia filozoficzna. Ujęcie pragmatyczne. Wykłady z Darmstadt, przeł. P. Domański, IFiS PAN, Warszawa 1998, s. XVII.
E. MORIN, Zagubiony paradygmat – natura ludzka, przeł. R. Zimand, PIW, Warszawa 1977.
S. SPRINGER, Ekologiczny kryzys nowożytnego świata w poglądach teologicznofilozoficznych Ju¨ rgena Moltmanna, „Zeszyty Filozoficzne”, IF UAM, z. 5, Z. Drozdowicz (red.), Poznań 1996.
Por. D. DEMBIŃSKA-SIURY, Człowiek odkrywa człowieka. O początkach greckiej refleksji moralnej, WP, Warszawa 1991
Google Scholar