https://doi.org/10.31648/hip.8520
Przedmiotem artykułu jest ocena, w jakim stopniu różnice znaczeniowe w obrębie doświadczeń kulturowych wpływają na przekład i szanse na komunikację międzyludzką. Jest to szczególnie istotne w dzisiejszym świecie, w którym dominują: ucisk, kolonializm, konflikty, uprzedzenia, nietolerancja, dyskryminacja, nierówności i błędne przekonania. W artykule badamy kwestię postrzegania różnicy jako zagrożenia dla współdziałania, harmonii i dialogu między narodami i różnymi instytucjami. Celem tego studium jest
zbadanie powyższego problemu z punktu widzenia filozofii i pokazanie, że różnica kulturowa może wspierać budowę świata, w którym wartości harmonii, szacunku dla innych, wzajemności i współpracy mogą być ustanowione z wykorzystaniem filozoficznych argumentów wysuwanych przez wybitnych afrykańskich filozofów, takich jak Wiredu i Diop. Pod kątem metodologii niniejsze studium jest konieczne, ponieważ istnieje potrzeba zbadania filozoficznych wymiarów tego zagadnienia z punktu widzenia filozofii
afrykańskiej. Wiredu forsuje argument kultu rowych uniwersaliów, podczas gdy Diop stawia tezę o kulturowej i historycznej podstawie różnic. Nasze kluczowe odkrycie dotyczy tego, że istnieją pewne podstawowe teorie filozoficzne, które wykraczają poza poglądy, między innymi, Wiredu i Diopa. Chodzi o zakotwiczenie różnicy w zbiorze wartości moralnych potrzebnych do ustanowienia trwałego dialogu międzykulturowego na fundamencie etycznym. Praca opisuje tolerancję, uznanie, kompromis i godność ludzką jako filary trwałej, pełnej wzajemnego poszanowania komunikacji międzykulturowej
Download files
Citation rules
Licence

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.