Pubblicato il: 2018-12-201

Wizerunek męskości w japońskich podręcznikach do klasy pierwszej szkoły podstawowej

Sonia Czaplewska
Humanistyka i Przyrodoznawstwo
Sezione: ARTICOLI Rappresentazioni della mascolinità
https://doi.org/10.31648/hip.2600

Abstract

Jednym z najważniejszych narzędzi, za pomocą których uczniowie pierwszej klasy szkoły podstawowej poznają świat, są podręczniki szkolne. Informacje zdobyte w okresie dojrzewania mogą silnie oddziaływać na poglądy o rzeczywistości prezentowane na późniejszych etapach życia.  Niniejszy artykuł stanowi próbę analizy japońskich podręczników w kontekście zawartego w nich wizerunku męskości. Za materiał badawczy posłużyły książki wykorzystywane od 2015 roku w pierwszym semestrze nauki. Jak pokazują wyniki analizy, obraz męskości zawarty w badanych podręcznikach opiera się przede wszystkim na takich cechach jak rodzinność i opiekuńczość. Ukazany jest zatem nowy wzorzec męskości, który stoi w opozycji do tradycyjnego wizerunku reprezentowanego przez figurę zapracowanego salarymana.

Regole di citazione

Czaplewska, S. (2018). Wizerunek męskości w japońskich podręcznikach do klasy pierwszej szkoły podstawowej. Humanistyka I Przyrodoznawstwo, (24), 121–138. https://doi.org/10.31648/hip.2600

##plugins.themes.libcom.share##

Licenza


##plugins.themes.libcom.BOCookieBarText##