Publikowanie tekstów jest bezpłatne.
Termin nadsyłania tekstów
Teksty zgłoszone na platformie od stycznia do listopada danego roku są rozpatrywane i kwalifikowane do opublikowania w tomie ukazującym się w drugiej połowie następnego roku. Natomiast do recenzji (double blind peer review) wysyłane są na bieżąco.
Objętość tekstu i format pliku
Tekst główny artykułu nie powinien przekraczać 40 tys. znaków (ze spacjami i bibliografią), a recenzji i sprawozdań – 20 tys. znaków. Preferowany format pliku: doc, docx; czcionka Times New Roman 12, interlinia 1,5; przypisy dolne ograniczone do minimum: 10, interlinia pojedyncza.
Jeśli tekst zawiera zdjęcia, ryciny lub wykresy, należy przesłać oryginały w osobnym pliku w możliwie najlepszej rozdzielczości. Autor jest odpowiedzialny za uzyskanie zgody na druk ilustracji, których nie jest właścicielem. Formatowanie tekstu ograniczone do minimum.
Dodatkowe dane:
- Pełne imię i nazwisko Autora/Autorów
- Numer ORCID
- Fundator badań (numer grantu)
- Nota biograficzna Autora/Autorów: tytuły i stopnie naukowe, afiliacja (uczelnia, wydział etc.), dane kontaktowe (e-mail, nr telefonu, adres pocztowy)
- Tytuł pracy w języku polskim i angielskim
- Abstrakt w języku polskim i angielskim zawierający: cel, metody, wyniki i wnioski (do 1200 znaków ze spacjami)
- Słowa kluczowe w języku polskim i angielskim (5-6 słów)
- Bibliografia
Zgłoszenie tekstu obejmuje trzy pliki:
1) zanonimizowany tekst artykułu wraz ze streszczeniem, słowami kluczowymi i bibliografią, w tym w języku polskim i angielskim: tytuł, streszczenie i słowa kluczowe;
2) wyżej wymienione dane personalne i krótki biogram;
3) skan podpisanego oświadczenia autora (do pobrania na dole tej strony).
Preferowana struktura artykułu naukowego (IMRaD): Wstęp/Wprowadzenie, Metody, Rezultaty, Dyskusja, Podsumowanie/Zakończenie.
Cytaty, przypisy i bibliografię należy przygotować według podanego poniższej wzoru.
Cytaty i przypisy w tekście głównym – przykłady:
Jeśli publikacja ma jednego autora:
John Fiske (2010, s. 46) twierdzi, że „Odczytanie jest grą strategii i taktyki, aktem kłusownictwa…”.
lub
„Odczytanie jest grą strategii i taktyki, aktem kłusownictwa” (Fiske, 2010, s. 46).
Jeśli publikacja ma dwóch autorów:
„Często się mówi, że wyróżniającą cechą nowych studiów nad mediami jest to, że bardziej zwracają uwagę na przestrzeń niż na czas” (Dovey i Kennedy, 2011, s. 121).
Jeśli publikacja ma trzech lub więcej autorów:
„W związku z tym intencją wpisaną w prezentowaną tu analizę jest przekonywanie do potrzeby zredefiniowania kategorii mediów alternatywnych” (Bailey i in., 2012, s. 109).
Dla odróżnienia kliku prac tego samego autora wydanych w jednym roku stosuje się małe litery „a” i „b” w nawiasie po roku publikacji (lub jeśli to konieczne – następne w alfabecie):
„Cytat, cytat, cytat, cytat, cytat, cytat” (Levinson, 2006a, s. 124).
„Cytat, cytat, cytat, cytat, cytat, cytat” (Levinson, 2006b, s. 195).
Jeśli w tekście artykułu następuje odniesienie do publikacji cytowanej przez innego autora, wówczas należy skorzystać z następującego wzoru: (rok za Nazwiskiem, rok)
Z eksperymentu Bennett (1995, za Festinger, 2007) jasno wynika, że …
Bibliografię umieszczamy bezpośrednio po tekście głównym. Bibliografię należy przygotować w porządku alfabetycznym, korzystając z poniższych wzorów.
Bibliografia – przykłady:
Monografie
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł dzieła. Tłum. Imię Nazwisko. Miejsce wydania: Nazwa wydawnictwa.
Festinger, Leon (2007). Teoria dysonansu poznawczego. Tłum. Julitta Rydlewska. Warszawa: PWN.
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł dzieła. Miejsce wydania: Nazwa Wydawnictwa.
Labocha, Janina (2008). Tekst, wypowiedź, dyskurs w procesie komunikacji językowej. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Lipschultz, Jeremy Harris (2020). Social Media Communication. Concepts, Practices, Data, Law and Ethics. 3rd Ed. Routledge.
Rozdziały w monografiach
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł dzieła. W: Nazwisko, Imię (red.). Tytuł dzieła zbiorowego. Tłum. Imię Nazwisko. Miejsce wydania: Nazwa wydawnictwa, strony od do.
Bolton, Robert (2007). Bariery na drodze komunikacji. W: Stewart, John (red.). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej. Tłum. Jacek Suchecki. Warszawa: PWN, 174–186.
-
Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł dzieła. W: Nazwisko, Imię (red.). Tytuł dzieła zbiorowego. Miejsce wydania: Nazwa wydawnictwa, strony od do.
Orłowska, Dominika (2009). Reklama internetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju. W: Bednarek, Józef, i Andrzejewska, Anna (red.). Cyberświat. Możliwości i zagrożenia. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK, 101–111.
Gorman, Gary E. and Pauleen, David J. (2011). The nature and value of Personal Knowledge Management In: Pauleen, David J. and Gorman Gary E. (ed.) Personal Knowledge Management: individual, organizational and social perspectives. Farnham: Gower Publishing Limited, 1-16.
Encyklopedie i słowniki
- Nazwisko, Imię (red.) (Rok). Tytuł Dzieła. Miejsce wydania. Nazwa wydawnictwa.
Polański, Imię (red.) (1999). Encyklopedia językoznawstwa ogólnego. Wrocław – Warszawa – Kraków: Osslineum.
Artykuły w czasopismach
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł artykułu. Tytuł czasopisma, numer(numer zbiorczy), strony od do.
Babecki, Miłosz (2018). Gry cyfrowe jako przedmiot badań w naukach o mediach. Studia Medioznawcze, 1(72), 45–56.
Nicholas, David; Watkinson, Anthony; Abrizah, Abdullah; Rodríguez Bravo, Blanca; Boukacem-Zeghmouri, Cherifa; Xu, Jie; Świgoń, Marzena and Herman, Eti (2020). Does the scholarly communication system satisfy the beliefs and aspirations of new researchers? Summarizing the Harbingers research. Learned Publishing, 33(2), 132-141.
Artykuły w prasie
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł artykułu. Tytuł gazety, data wydania, numer wydania, strony od do.
Wieliński, Bartosz (2017). To już prawie przesądzone. Przyleci Trump. Gazeta Wyborcza, 9 czerwca 2017, 133, 1-1.
Nicholas, David; Herman, Eti; Boukacem-Zeghmouri, Chérifa; Rodríguez-Bravo, Blanca; Xu, Jie; Abdullah, Abrizah and Świgoń, Marzena (2017). ResearchGate was a disruptor… now it’s becoming a mainstay. Research Fortnight, 1 November 2017, 20-20.
Materiały online
- Nazwisko, Imię (Rok). Tytuł publikacji, [online]. Tytuł strony. Dostęp: link internetowy [data dostępu].
Bogusiak, Michał (2010). Ulica gromi reklamę, [online]. Eventspace.pl. Dostęp: http://www.eventspace.pl/knowhow/Ulica- gromi-reklame,90 [16.07.2010].
Nicholas David (2018). Early-career researchers herald change, [online]. Nature Index, 25 July 2018. Access: https://www.natureindex.com/news-blog/early-career-researchers-herald-change [29.03.2021].
- Jeśli publikacja online nie ma tytułu, wówczas tytuł tworzymy z pierwszych dwóch, trzech, czterech… słów układających się w spójną znaczeniowo całość.
Prawa autorskie
- Czasopismo zapewnia bezpłatny i swobodny dostęp do wszystkich opublikowanych tekstów.
- Wszystkie teksty opublikowane na stronie czasopisma udostępniane są w ramach licencji CC-BY-NC-ND: Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl).
- Czasopismo nie pobiera od autorów żadnych opłat.
- Autor podpisuje oświadczenie zgodnie z którym przenosi prawa do utworu na Wydawcę, który będzie udostępniał dzieło na podstawie licencji CC-BY-NC-ND lub innej wersji językowej tej licencji, lub późniejszej wersji tej licencji, opublikowanej przez organizację Creative Commons.
- Redakcja zachęca autorów do udostępniania artykułów w ostatecznej wersji opublikowanych na stronie czasopisma w otwartych repozytoriach oraz profilach naukowych wraz z poprawnym oznaczeniem autorstwa, źródła, licencji i podaniem identyfikatora DOI danej publikacji.
Oświadczenie dla autora