Brockington, Dan (2015). Towards an international understanding of the power of celebrity persuasions: a review and a research agenda. Celebrity Studies, 6:4, 486-504.
Crossref
Google Scholar
Cashmore, Ellis (2006). Celebrity / Culture. Abingdon: Routledge.
Crossref
Google Scholar
Chyliński, Marek (2016). Research i źródła informacji w świetle badań środowiska dziennikarskiego. Zeszyty prasoznawcze, T. 59, nr 2(226), 477-487.
Google Scholar
Driessens, Olivier (2018). Celebrity in the age of global communication networks. W: Anthony Elliott (red.), Routledge Handbook of Celebrity Studies. Londyn – Nowy Jork: Routledge, 245-254.
Crossref
Google Scholar
Elliott, Anthony, Boyd, Ross (2018). Celebrity and contemporary culture. A critical analysis of some theoretical accounts. W: Anthony Elliott (red.), Routledge Handbook of Celebrity Studies. Londyn – Nowy Jork: Routledge, 3-25.
Crossref
Google Scholar
Erling, Barbara (2021). Mediapanel: serwisy plotkarskie zyskują użytkowników, liderem Pudelek.pl, [online]. Press, 14.01.2021. Dostęp: https://www.press.pl/tresc/64553,mediapanel_-serwisy-plotkarskie-zyskuja-uzytkownikow_-liderem-pudelek_pl [16.11.2021].
Google Scholar
Forbes (2019). Najlepiej zarabiający celebryci. Ranking Forbesa, [online]. Forbes.pl, 12.07.2019. Dostęp: https://www.forbes.pl/rankingi/ranking-forbesa-100-najlepiej-zarabiajacych-celebrytow-gwiazd-show-biznesu/08cz1wd [16.11.2021].
Google Scholar
Forbes (2021). The World’s Highest-Paid Celebrities, [online]. Forbes.com. Dostęp: https://www.forbes.com/celebrities/ [16.11.2021].
Google Scholar
Godzic, Wiesław, Buchner, Anna, Kubalska, Małgorzata, Rudzińska-Sierakowska, Lidia (2019). Celebryci w polskiej przestrzeni medialnej i społecznej. Badanie interdyscyplinarne. Warszawa: SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny.
Google Scholar
Hirdman, Anja (2017). Flesh-images, body shame and affective ambiguities in celebrity gossip magazines. Celebrity Studies, 8:3, 365-377.
Crossref
Google Scholar
Holmes, Su, Redmond, Sean (2006). Introduction: understanding celebrity culture. W: Su Holmes, Sean Redmond (red.), Framing Celebrity. New directions in celebrity culture. Londyn – Nowy Jork: Routledge, 1-16.
Crossref
Google Scholar
Jenkins, Henry, Ford, Sam, Green, Joshua (2019). Rozprzestrzenialne media. Tłum. Michał Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Johansson, Sofia (2006). Sometimes you wanna hate celebrities: tabloid readers and celebrity coverage. W: Su Holmes, Sean Redmond (red.), Framing Celebrity. New directions in celebrity culture. Londyn – Nowy Jork: Routledge, 343-358.
Google Scholar
Lister, Martin, Dovey, Jon, Giddings, Seth, Grant, Iain, Kelly, Kieran (2009). Nowe media. Wprowadzenie. Tłum. Marta Lorek, Agata Sadza, Katarzyna Sawicka. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Littler, Jo (2011). Introduction: celebrity and the transnational. Celebrity Studies, 2:1, 1-5.
Crossref
Google Scholar
Mateja, Magdalena (2011). Świat przedstawiony zamiast obrazu rzeczywistości? Kreacyjny potencjał mediów brukowych. Oblicza Komunikacji, 4, 57–71.
Google Scholar
Molęda-Zdziech, Małgorzata (2013). Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego. Warsaw: Difin SA.
Google Scholar
Niebudek, Jan (2016). TMZ – gwiazda wśród portali plotkarskich, [online]. Polskie Radio/Trójka, 24.02.2016. Dostęp: https://www.polskieradio.pl/9/3850/Artykul/1586496,TMZ-gwiazda-wsrod-portali-plotkarskich (16.11.2021).
Google Scholar
Rixon, Paul (2011). The role of the British popular press in re-imagining American television celebrities for the British audience: the 1950s to the 1960s. Celebrity Studies, 2:1, 44-55.
Crossref
Google Scholar
Sobczak, Katarzyna (2014). Polityczka w obiektywie. Retoryczny przekaz fotografii prasowych polityczek w świetle teorii gender. W: Agnieszka Kampka (red.), Retoryka wizualna. Obraz jako narzędzie perswazji. Warszawa: Wydawnictwo SGGW, 146–163.
Google Scholar
Turner, Graeme (2014). Understanding celebrity. Londyn: SAGE Publications.
Crossref
Google Scholar