Buehl Doug (2004), Strategie aktywnego nauczania, czyli jak efektywnie nauczać i skutecznie uczyć się, Kraków.
Bortnowski Stanisław (2011), Przewodnik po sztuce uczenia literatury, Warszawa.
Inglot Mieczysław (1996), Między romantyzmem a współczesnością (poezja w szkole – od Adama Mickiewicza do Wisławy Szymborskiej), Kielce.
Janion Maria (1982), Humanistyka: poznanie i terapia, Warszawa.
Janion Maria (2018), Zmierzch paradygmatu, Warszawa.
Koziołek Ryszard (2014), Komu opowiadać o przeszłości literatury polskiej, w: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, t. 1, red. Krzysztof Biedrzycki, Witold Bobiński, Anna Janus-Sitarz, Renata Przybylska, Kraków: 295–303.
Ogonowska Agnieszka (2014), Rola kompetencji kulturowych i medialnych w kształceniu polonistycznym, w: Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra, t. 2, red. Krzysztof Biedrzycki, Witold Bobiński, Anna Janus-Sitarz, Renata Przybylska, Kraków: 24–35.
Rusek Marta (2016), Wizje i rewizje edukacji polonistycznej. Wstępne rozpoznanie, w: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki, t. 1, red. Ewa Jaskółowa, Danuta Krzyżyk, Bernadetta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek, Katowice: 83–94.
Jaskółowa Ewa, Język polski w liceum – wskazówki metodyczne, https://archiwum.men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/2b.pdf [dostęp: 25.11.2018].
Podstawa programowa 2012, http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-2012-997 [dostęp: 25.11.2018].
Żurek Sławomir Jacek, Koncepcja podstawy programowej z języka polskiego, https://archiwum.men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/2b.pdf [dostęp: 25.11.2018].
Google Scholar