Sources
Grzegorzewska Gaja (2014), Betonowy pałac [The Palace of Concrete], Kraków.
Grzegorzewska Gaja (2016a), Grób [The Tomb], Kraków.
Grzegorzewska Gaja (2016b), Kamienna noc [The Night of Stone], Kraków.
Grzegorzewska Gaja (2016c), Noc z czwartku na niedzielę [The Night Between Thursday and Sunday], Kraków.
Grzegorzewska Gaja (2016d), Topielica [The Floater], Kraków.
Grzegorzewska Gaja (2016e), Żniwiarz [The Reaper], Kraków.
References
Bem Sandra (1988), Androgynia psychiczna a tożsamość płciowa [Psychological Androgyny and Gender Identity], in: Philip G. Zimbardo, Floyd L. Ruch, Psychologia i życie [original title: Psychology and Life], Józef Radzicki (transl.), Warszawa: 435–438.
Chłosta-Zielonka Joanna (2014), Do czego prowadzi androgyniczność? Obrazy transgresji płci w najnowszej prozie pisanej przez kobiety: Sylwię Chutnik i Gaję Grzegorzewską [What Are the Consequences of Androgyny? The Images of Gender
Transgression in the Latest Prose by Women: Sylwia Chutnik and Gaja Grzegorzewska], In: Tożsamość kobiet – silne indywidualności w sztuce, literaturze i religii [Women’s Identity – Bold Personalities in Art, Literature, and Religion], Joanna Posłuszna, Beata Walęciuk-Dejneka (eds), Kraków: 15–24.
Czubaj Mariusz (2010), Etnolog w Mieście Grzechu. Powieść kryminalna jako świadectwo antropologiczne [An Ethnologist in Sin City. A Crime Novel as an Anthropological Testimony], Gdańsk.
Darska Bernadetta (2019), Detektywka z blizną, zakazane miłości i mroczny klimat zbrodni. O powieściach kryminalnych Gai Grzegorzewskiej [A Scarred Detective,
Forbidden Love, and a Dark Air of Murder. On Gaja Grzegorzewska’s Crime Novels], in: Skład osobowy. Szkice o prozaikach współczesnych [Members List. Drafts on Contemporary Prosaists], Vol. 3, Agnieszka Nęcka, Dariusz Nowacki, Jolanta Pasterska (eds), Katowice: 39–56.
Dulko Stanisław, Imieliński Kazimierz (1988), Przekleństwo androgyne. Transseksualizm: mity i rzeczywistość [The Androgyne Curse. Transsexuality: Myths and Reality], Warszawa.
Głażewska Ewa (2001), Androgynia – model człowieka XXI wieku [Androgyny – a Model of the 21st-Century Person], “Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio I”, XXVI: 17–28.
Kluczyńska Sylwia (2001), Męskość, kobiecość, androgynia [Masculinity, Femininity, Androgyny], “Niebieska Linia”, Vol. 4: 6–7.
Korzińska Anna (2003), Uroda, małżeństwo, macierzyństwo jako komponenty płci [Beauty, Marriage, Maternity as the Components of Gender], in: Gender w kulturze popularnej [Gender in Popular Culture], Małgorzata Radkiewicz (ed.), Kraków:
49–62.
Lévi-Strauss Claude (1986), [Maska nie istnieje sama w sobie [A Mask Does Not Exist in Isolation], Anna Tatarkiewicz (transl.), in: Maski [Masks], Vol. 1, Maria Janion, Stanisław Rosiek (selection and editing), Gdańsk.
Minkiewicz Karolina (2006), Metroseksualność jako współczesny model męskości [Metrosexuality as a Contemporary Model of Masculinity], “Roczniki Socjologii Rodziny”, Vol. XVII: 203–220.
Nowacki Dariusz (2010), Jak oni (one) to robią? [How Are They Doing This?], “Dekada Literacka”, Vol. 3: 4–12.
Okrajni Martyna (2019), Autokreacyjna roz(g)ryw(k)a, czyli przyjemność przywdziewania masek. O bohaterce powieści Gai Grzegorzewskiej [Autocreational (Game) play, or the Pleasure of Wearing Masks. On the Protagonist of Gaja Grzegorzewska’s
Novels], In: Literatura i przyjemności. Szkice o literaturze XX i XXI wieku [Literature and Pleasures. Drafts on the Literature of the 20th and the 21st Centuries],
Barbara Gutkowska, Agnieszka Nęcka (eds), Katowice: 143–166.
Ombach Elżbieta (1969), Psychologia analityczna C. G. Junga [Analytical Psychology of C. G. Jung], “Studia Philosophiae Christianae”, Vol. 5, No. 1: 159–166.
Orządała Olimpia (2019), „Moja siostra, moja miłość”. O przełamywaniu kazirodczego milczenia w powieściach Gai Grzegorzewskiej [“My Sister, My Love”. On Breaking the Incestuous Silence in the Novels by Gaja Grzegorzewska], in: Milczę, więc jestem.
Formy milczenia w literaturze XX i XXI wieku [I Stay Silent, Therefore I Am. The Forms of Silence in the Literature of the 20th and the 21st Centuries], Agnieszka Nęcka, Emilia Wilk-Krzyżowska, Natalia Żórawska-Janik (eds), Katowice: 51–77.
Postoła Aleksandra (2008), Kobieta podwójna [A Double Woman], “Wprost”, Vol. 34: 60–63.
Poświatowska Julia (2015), Kryminalny trójkąt. Reprezentacje kobiecej i męskiej seksualności w powieściach Gai Grzegorzewskiej [A Criminal Triangle. Representations of Feminine and Masculine Sexuality in the Novels of Gaja Grzegorzewska],
in: Seksualność w najnowszej literaturze polskiej [Sexuality in the Latest Polish Literature], Tomasz Dalasiński, Aleksandra Szwagrzyk, Paweł Tański (eds), Toruń: 62–74.
Poświatowska Julia (2016a), Kobiety na tropie. Kategoria „kobiecości” w kryminałach współczesnych polskich pisarek [Women on the Trail. The Category of “Femininity” in the Crime Stories of Contemporary Polish Female Writers], in: Kryminał.
Między tradycją a nowatorstwem [A Crime Story. Between Tradition and Innovation], Wolfgang Brylla, Elżbieta Gazdecka, Dorota Kulczycka, Marta Ruszczyńska (eds), Zielona Góra: 269–278.
Poświatowska Julia (2016b), Problem nadużywania alkoholu przez bohaterki współczesnych powieści kryminalnych polskich autorek [Alcohol Abuse by Female Characters in Contemporary Crime Novels by Polish Female Authors], in: Używki w sztuce i literaturze [Stimulants in Art and Literature], Anetta Głowacka-Penczyńska, Justyna Żychlińska (eds), Bydgoszcz: 185–200.
Sikora Katarzyna (2000), „Dźwięk, który nie jest nawet cząstką ciebie” – imię a tożsamość [“The Sound That Is Not Even a Part of You” – Name and Identity], in: Tożsamość człowieka [The Identity of Man], Anna Gałdowa (ed.), Kraków: 185–196.
Sobolewska Justyna (2012), Zbrodnicze siostrzyczki [Murderous Sisters], “Polityka”,
Vol 40: 79–81.
Tylikowska Anna (2000), Psychologiczna problematyka maski [Psychological Problems
of the Mask], in: Tożsamość człowieka [The Identity of Man], Anna Gałdowa
(ed.), Kraków: 71–109.
Warkocki Błażej (2009), Poetyka i polityka współczesnej powieści gejowskiej [Poetics
and Politics in the Contemporary Gay Novel], in: Polityka literatury. Przewodnik
Krytyki Politycznej [Politics in Literature. The Guide of Krytyka Polityczna (Political
Critique)], Warszawa: 288–302.
Internet sources
Czechowicz Jarosław, Nadmiar testosteronu [Testosterone Overflow], http://krytycznymokiem.
blogspot.com/2014/08/betonowy-paac-gaja-grzegorzewska.html [accessed:
31.10.2017].
Kurkiewicz Juliusz, Książki tygodnia: Nowy kryminał Gai Grzegorzewskiej i Kamasutra
(nie tylko) XXI wieku [Books of the Week: the New Crime Novel by Gaja
Grzegorzewska and the Kama Sutra (not only) of the 21st Century], “Gazeta Wyborcza”,
http://wyborcza.pl/1,75410,19993913,ksiazki-tygodnia-nowy-kryminal-gai-
-grzegorzewskiej-i-kamasutra.html [accessed: 31.10.2017].
Łysek Marta, „Topielica”, Gaja Grzegorzewska [“The Floater”, Gaja Grzegorzewska],
in: Portal Kryminalny, http://www.portalkryminalny.pl/content/view/2246/35
[accessed: 30.10.2017].
Mrozowska Magdalena, Czy jesteś płynna seksualnie? Nowa orientacja jest częsta
u kobiet [Are You Sexually Fluid? The New Orientation Is Common in Women],
https://www.kobieta.pl/artykul/orientacje-sexualne-rodzaje-plynnosc-seksualna [accessed: 05.11.2018].
Google Scholar