Indirect commercialization of psychological research based on results of the DESMoPsI project
Agata Kozłowska
SWPS University of Social Sciences and Humanitieshttps://orcid.org/0000-0002-4813-5233
Abstract
abst
Keywords:
Commercialization, spin-off, social sciences, psychology, research and development (R&D)References
Andersson G. (2018). Internet interventions: Past, present and future. Internet Interventions, 12, 181–188.
Crossref
Google Scholar
Benneworth, P., Jongbloed, B. W. (2010). Who matters to universities? A stakeholder perspective on humanities, arts and social sciences valorisation. Higher education, 59(5), 567–588. DOI: 10.1007/s10734-009-9265-2.
Crossref
Google Scholar
Bukowski, A., Strycharz, J. (2013). Innowacja i komercjalizacja a nauki społeczne. [in:] S. Rudnicki (ed.), Nauki społeczne a komercjalizacja wiedzy. Jak humaniści tworzą innowacje dla gospodarki i społeczeństwa. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera. Google Scholar
Cieślak, R., Kozłowska, A., Michalak, N., Koch, A., Rogala, A. (2018). Psychologiczne interwencje internetowe – pojęcia, zastosowania i wyzwania. Nauka, 3, 7–26. Google Scholar
Etzkowitz H. (2010). The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation in Action. New York: Routledge. Google Scholar
Gałat, W. (2018). Społeczna odpowiedzialność uczelni w zmieniających się warunkach społeczno-gospodarczych. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, 123, 143–153. Google Scholar
Gascoigne, T., Metcalfe, J., Council for the Humanities, Arts and Social Sciences (Australia). Department of Education, Science and Training. (2005). Commercialisation of research activities in the humanities, arts and social sciences in Australia. Acton, ACT: CHASS. Available online at: http://www.chass.org.au. Google Scholar
Grimpe, C., Hussinger, K. (2013). Formal and Informal Knowledge and Technology Transfer from Academia to Industry: Complementarity Effects and Innovation Performance. Industry & Innovation, 20(8), 683–700. DOI: 10.1080/13662716.2013.856620.
Crossref
Google Scholar
Hollis, C., Falconer, C. J., Martin, J. L., Whittington C., Stockton S., Glazebrook C., Davies E.B. (2017). Annual research review: Digital health interventions for children and young people with mental health problems – a systematic and meta-review. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 58, 474–503.
Crossref
Google Scholar
Johnson, D., R. (2017). A Fractured Profession : Commercialism and Conflict in Academic Science. Johns Hopkins University Press. Google Scholar
Levi, M. (2019). Margaret Levi discusses the development of social science in the age of computation [Video]. SAGE Research Methods Video: Data Science, Big Data Analytics, and Digital Methods. DOI: 10.4135/9781526499738.
Crossref
Google Scholar
Merton, R., K. (1973). The Sociology of Science: Theoretical and Empirical Investigations. University of Chicago Press. Google Scholar
MNiSW (2015). Program rozwoju szkolnictwa wyższego i nauki na lata 2015–2013. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Google Scholar
OECD (2018), Podręcznik Frascati 2015: Zalecenia dotyczące pozyskiwania i prezentowania danych z zakresu działalności badawczej i rozwojowej, Pomiar działalności naukowo-technicznej i innowacyjnej. OECD Publishing, Paris/GUS, Warsaw. DOI: Google Scholar
1787/9788388718977-pl. Google Scholar
Olmos-Peñuela, J., Molas-Gallart, J., Castro-Martínez, E. (2014). Informal collaborations between social sciences and humanities researchers and non-academic partners. Science & Public Policy (SPP), 41(4), 493–506. DOI: 10.1093/scipol/sct075.
Crossref
Google Scholar
Olmos-Peñuela, J., Castro-Martínez, E. D. E. P. (2014). Knowledge transfer activities in social sciences and humanities: Explaining the interactions of research groups with non-academic agents. Research Policy, 43(4), 696–706. DOI: 10.1016/j.respol.2013.12.004.
Crossref
Google Scholar
Otręba-Szklarczyk, A., Szklarczyk, D. (2011). Między światami: współpraca nauk społecznych z gospodarką w Polsce [in:] S. Rudnicki (ed.) Nowe Perspektywy. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera. Google Scholar
Pattnaik, P. N., Pandey, S. C. (2014). University Spinoffs: What, Why, and How? Technology Innovation Management Review, 4(12), 44–50.
Crossref
Google Scholar
Radło, M., J., Baranowski, M., Napiórkowski, T., M., Chojecki, J. (2020). Komercjalizacja, wdrożenia i transfer technologii: definicje i pomiar, dobre praktyki wybranych krajów. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH. Google Scholar
Rogala, A., Smoktunowicz, E., Żukowska, K., Kowalska, M., Cieślak, R. (2016). The helpers’ stress: Effectiveness of a web-based intervention for professionals working with trauma survivors in reducing job burnout and improving work engagement. Medycyna Google Scholar
Pracy, 67(2), 223–237. DOI: 10.13075/mp.5893.00220.
Crossref
Google Scholar
Rudnicki, S. (2013). Trzy mity na temat komercjalizacji wiedzy z nauk społecznych. [in:] S. Rudnicki (ed.), Nauki społeczne a komercjalizacja wiedzy. Jak humaniści tworzą innowacje dla gospodarki i społeczeństwa. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska Google Scholar
im. ks. Józefa Tischnera. Google Scholar
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce [The Act of Jul. 20, 2018 on Higher Education and Science] (Off. J. 2018. pos. 1668 with amendments). Google Scholar
SWPS University of Social Sciences and Humanities
https://orcid.org/0000-0002-4813-5233
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.