Indirect commercialization of psychological research based on results of the DESMoPsI project

Agata Kozłowska

SWPS University of Social Sciences and Humanities
https://orcid.org/0000-0002-4813-5233


Abstract

abst


Keywords:

Commercialization, spin-off, social sciences, psychology, research and development (R&D)


Andersson G. (2018). Internet interventions: Past, present and future. Internet Interventions, 12, 181–188.
Crossref   Google Scholar

Benneworth, P., Jongbloed, B. W. (2010). Who matters to universities? A stakeholder perspective on humanities, arts and social sciences valorisation. Higher education, 59(5), 567–588. DOI: 10.1007/s10734-009-9265-2.
Crossref   Google Scholar

Bukowski, A., Strycharz, J. (2013). Innowacja i komercjalizacja a nauki społeczne. [in:] S. Rudnicki (ed.), Nauki społeczne a komercjalizacja wiedzy. Jak humaniści tworzą innowacje dla gospodarki i społeczeństwa. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera.   Google Scholar

Cieślak, R., Kozłowska, A., Michalak, N., Koch, A., Rogala, A. (2018). Psychologiczne interwencje internetowe – pojęcia, zastosowania i wyzwania. Nauka, 3, 7–26.   Google Scholar

Etzkowitz H. (2010). The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation in Action. New York: Routledge.   Google Scholar

Gałat, W. (2018). Społeczna odpowiedzialność uczelni w zmieniających się warunkach społeczno-gospodarczych. Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie, 123, 143–153.   Google Scholar

Gascoigne, T., Metcalfe, J., Council for the Humanities, Arts and Social Sciences (Australia). Department of Education, Science and Training. (2005). Commercialisation of research activities in the humanities, arts and social sciences in Australia. Acton, ACT: CHASS. Available online at: http://www.chass.org.au.   Google Scholar

Grimpe, C., Hussinger, K. (2013). Formal and Informal Knowledge and Technology Transfer from Academia to Industry: Complementarity Effects and Innovation Performance. Industry & Innovation, 20(8), 683–700. DOI: 10.1080/13662716.2013.856620.
Crossref   Google Scholar

Hollis, C., Falconer, C. J., Martin, J. L., Whittington C., Stockton S., Glazebrook C., Davies E.B. (2017). Annual research review: Digital health interventions for children and young people with mental health problems – a systematic and meta-review. Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 58, 474–503.
Crossref   Google Scholar

Johnson, D., R. (2017). A Fractured Profession : Commercialism and Conflict in Academic Science. Johns Hopkins University Press.   Google Scholar

Levi, M. (2019). Margaret Levi discusses the development of social science in the age of computation [Video]. SAGE Research Methods Video: Data Science, Big Data Analytics, and Digital Methods. DOI: 10.4135/9781526499738.
Crossref   Google Scholar

Merton, R., K. (1973). The Sociology of Science: Theoretical and Empirical Investigations. University of Chicago Press.   Google Scholar

MNiSW (2015). Program rozwoju szkolnictwa wyższego i nauki na lata 2015–2013. Warszawa: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.   Google Scholar

OECD (2018), Podręcznik Frascati 2015: Zalecenia dotyczące pozyskiwania i prezentowania danych z zakresu działalności badawczej i rozwojowej, Pomiar działalności naukowo-technicznej i innowacyjnej. OECD Publishing, Paris/GUS, Warsaw. DOI:   Google Scholar

1787/9788388718977-pl.   Google Scholar

Olmos-Peñuela, J., Molas-Gallart, J., Castro-Martínez, E. (2014). Informal collaborations between social sciences and humanities researchers and non-academic partners. Science & Public Policy (SPP), 41(4), 493–506. DOI: 10.1093/scipol/sct075.
Crossref   Google Scholar

Olmos-Peñuela, J., Castro-Martínez, E. D. E. P. (2014). Knowledge transfer activities in social sciences and humanities: Explaining the interactions of research groups with non-academic agents. Research Policy, 43(4), 696–706. DOI: 10.1016/j.respol.2013.12.004.
Crossref   Google Scholar

Otręba-Szklarczyk, A., Szklarczyk, D. (2011). Między światami: współpraca nauk społecznych z gospodarką w Polsce [in:] S. Rudnicki (ed.) Nowe Perspektywy. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera.   Google Scholar

Pattnaik, P. N., Pandey, S. C. (2014). University Spinoffs: What, Why, and How? Technology Innovation Management Review, 4(12), 44–50.
Crossref   Google Scholar

Radło, M., J., Baranowski, M., Napiórkowski, T., M., Chojecki, J. (2020). Komercjalizacja, wdrożenia i transfer technologii: definicje i pomiar, dobre praktyki wybranych krajów. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.   Google Scholar

Rogala, A., Smoktunowicz, E., Żukowska, K., Kowalska, M., Cieślak, R. (2016). The helpers’ stress: Effectiveness of a web-based intervention for professionals working with trauma survivors in reducing job burnout and improving work engagement. Medycyna   Google Scholar

Pracy, 67(2), 223–237. DOI: 10.13075/mp.5893.00220.
Crossref   Google Scholar

Rudnicki, S. (2013). Trzy mity na temat komercjalizacji wiedzy z nauk społecznych. [in:] S. Rudnicki (ed.), Nauki społeczne a komercjalizacja wiedzy. Jak humaniści tworzą innowacje dla gospodarki i społeczeństwa. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska   Google Scholar

im. ks. Józefa Tischnera.   Google Scholar

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce [The Act of Jul. 20, 2018 on Higher Education and Science] (Off. J. 2018. pos. 1668 with amendments).   Google Scholar

Download


Published
2021-12-28

Cited by

Kozłowska, A. (2021). Indirect commercialization of psychological research based on results of the DESMoPsI project. The Review of Psychology, 64(1), 145–155. https://doi.org/10.31648/przegldpsychologiczny.7789

Agata Kozłowska 
SWPS University of Social Sciences and Humanities
https://orcid.org/0000-0002-4813-5233