Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 16 sierpnia 2018, poz. 1574).
Google Scholar
Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215).
Google Scholar
Raport NIK. Informacja o wynikach kontroli funkcjonowania systemu awansu zawodowego nauczycieli, https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/07/079/ , dostęp 4 września 2020.
Google Scholar
Raport NIK. System awansu zawodowego nauczycieli. Najwyższa Izba Kontroli Warszawa, wrzesień 2018 r. Lata szkolne 2015/2016–2017/2018, https://www.nik.gov.pl/plik/id,17724,vp,20307.pdf, dostęp 5 września 2020.
Google Scholar
Raport NIK. Informacja o wynikach kontroli systemu awansu zawodowego nauczycieli, KNO.430.005.2018 Nr ewid. 113/2017/P/17/027/KNO, https://www.nik.gov.pl/kontrole/P/17/027/ dostęp 5 września 2020.
Google Scholar
Appelt K., Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej, „Forum Oświatowe” 1(2006), s. 5–25.
Google Scholar
Appelt K., Podmiotowe i kontekstowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej, „Forum Oświatowe” 1(2007), s. 71–90.
Google Scholar
Appelt K., Style funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej, „Forum Oświatowe” 2(2005), s. 5–23.
Google Scholar
Banach Cz., Nauczyciel, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 3, red. T. Pilch i in., Warszawa 2004, s. 548.
Google Scholar
Bielski J., Nauczyciel doskonały: kształtowanie się nauczycielskiego zawodu, warunki, kryteria i mierniki efektywności pracy nauczyciela, Kraków 2017.
Google Scholar
Bokszański Z., Tożsamość aktora społecznego a zmiana społeczna, w: Zmiana społeczna. Teoria i doświadczenia polskie, red. J. Kurczewska, Warszawa 1999.
Google Scholar
Brzezińska A., K. Appelt, Tożsamość zawodowa psychologa, w: Etyczne dylematy psychologii, red. J. Brzeziński, M. Toeplitz-Wiśniewska, Poznań 2000, s. 13–44.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M., Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Toruń 1997.
Google Scholar
Gołębniak B. D., Zmiana edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Toruń-Poznań 1998.
Google Scholar
Guzewicz W., „W wychowaniu (…) chodzi o to, aby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem...” – Wartości w wychowaniu szkolnym, „Studia Teologiczne” 32(2014), s. 249-357.
Google Scholar
Jakimiuk B., Relacje zawodowe i osiągnięcia osobiste jako czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia, Lublin 2017.
Google Scholar
Jancarz-Łanczkowska B., Potyrała K., Ścieżki kariery zawodowej i kompetencje nauczycieli, Kraków 2020.
Google Scholar
Jankowska I., Awans zawodowy czy rozwój nauczyciela?: postawienie problemu, w: Centralne kategorie współczesnej i historycznej pedagogiki, Wrocław 2016, s. 287-193.
Google Scholar
Jańczyk G., Dokąd nas prowadzą ścieżki awansu zawodowego?, „Edukacja i Dialog” 1/2(2015), s. 32–35.
Google Scholar
Jones J., Jenkin M., Lord S., Jak wspierać rozwój zawodowy nauczycieli, Warszawa 2008.
Google Scholar
Kamińska M., Współpraca i uczenie się nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły: studium teoretyczno-empiryczne, Kraków 2019.
Google Scholar
Klus-Stańska D., Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn 2000.
Google Scholar
Kowal S., Kompetencje i rozwój zawodowy nauczyciela, „Wychowawca” 2(2020), s. 8–9.
Google Scholar
Kuźmina N.W., Kucharew N.W., Psychologiczna struktura działalności nauczyciela, Homel 1976.
Google Scholar
Kwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, w: Ku pedagogii pogranicza, red. Z. Kwieciński, L. Witkowski, Toruń 1990.
Google Scholar
Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu, w: Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Warszawa 2004, s. 291-326.
Google Scholar
Kwiatkowska H., Pedeutologia, Warszawa 2008.
Google Scholar
Kwiatkowska H., Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk 2005.
Google Scholar
Michalak J., Uwarunkowania sukcesów zawodowych nauczycieli. Studium przypadków, Łódź 2007.
Google Scholar
Mistrzostwo pedagogiczne, red. I.A. Zjaziun, Warszawa-Radom 2005.
Google Scholar
Nowacki T., Słowo wstępne, w: Mistrzostwo pedagogiczne, red. I.A. Zjaziun, Warszawa-Radom 2005.
Google Scholar
Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 2001.
Google Scholar
Panasiuk B., Awans zawodowy nauczycieli, „Zamojskie Studia i Materiały” 1(2008), s. 89–100.
Google Scholar
Piwowarski R., Wejście do zawodu oraz rozwój zawodowy nauczyciela: perspektywa międzynarodowa i polska, „Lubelski Rocznik Pedagogiczny” 3(2016), s. 19–32.
Crossref
Google Scholar
Raczykowska A., Nauczyciel – zawód z powołania, „Edukacja Humanistyczna” 1(2020), s. 199–212.
Google Scholar
Rubacha K., Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości, Toruń 2000.
Google Scholar
Salamucha A., Pojęcie rozwoju człowieka w pedagogice, „Roczniki Nauk Społecznych KUL” 2/2000/2001, s. 159-166.
Google Scholar
Skrzypczak J., Nauczanie, w: Britannica. Edycja polska, t. 28, Poznań 2002, s. 267.
Google Scholar
Słownik języka polskiego, t. 7, red. W. Doroszewski, Warszawa 1965.
Google Scholar
Strusińska-Żukowska J., Awans zawodowy nauczycieli, „Prawo Pracy” 1(2005), s. 3-11.
Google Scholar
Szczęsna H., Rozwój moralny, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5, red. T. Pilch i in.), Warszawa 2006, s. 495-498.
Google Scholar
Szempruch J., Modele kształcenia nauczycieli a zadania edukacji, „Studia z Teorii Wychowania” 7(2016), nr 4(17), http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-13126bec-8285-4f4d-8201-e3d560714d59, dostęp 5 września 2020.
Google Scholar
Szlosek F., Rozwój zawodowy nauczyciela, „Polityka Społeczna” 3(2014), s. 30–33.
Google Scholar
Transgresja jako motyw refleksji nad wychowaniem, red. A. Ciążela, S. Jaronowska, Warszawa 2017.
Google Scholar
Wiłkomirska A., Awans zawodowy nauczycieli: „brzydkie kaczątko” reformy edukacji, „Studia Pedagogiczne” 64(2011), s. 159–171.
Google Scholar
Wiłkomirska A., Sens i bezsens państwowego systemu awansu zawodowego nauczycieli, „Kwartalnik Edukacyjny” 1/2(2014), s. 167–180.
Google Scholar
Wołoszyn S., Nauczyciel – przegląd historycznych funkcji, w: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Warszawa 1997, s. 439.
Google Scholar
Zapolska-Downar M., Awans zawodowy nauczycieli w wybranych krajach Unii Europejskiej, „Kwartalnik Pedagogiczny” 4(2010), s. 19–35.
Google Scholar
Zielińska A., Ocena i awans zawodowy nauczycieli: różne perspektywy, różne oczekiwania, „Kwartalnik Pedagogiczny” 1/2(2014), s. 181–201.
Google Scholar