1. Bakke M. (2012), Bio-transfiguracje. Sztuka i estetyka posthumanizmu, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
2. Bednarczyk A. (1990), Johann Wolfgang Goethe i świat roślin (dwieście lat Versuch die Metamorphose der Pflanzen zu erklären, 1790), „Kwartalnik Historii Nauki i Techniki” 35/4: 491-532.
3. Bereś J. (1989), Zwid wielki, materiały z wystawy Klęska urodzaju. Początki sztuki ekologicznie zaangażowanej w Polsce, Galeria Sztuki Współczesnej w Opolu, 17.05–30.06.2019.
4. Braidotti R. (2014), Po człowieku, przeł. J. Bednarek, A. Kowalczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa.
5. Buczyńska-Garewicz H. (2006), Język przestrzeni u Heideggera (cz. II). Droga, „Teksty Drugie” 1-2: 225-232.
6. Buell L. (1995), The Environmental Imagination: Thoreau, Nature Writing and the Formation of American Culture, Harvard University Press: Harvard.
7. Fiedorczuk J. (2015), Cyborg w ogrodzie. Wprowadzenie do ekokrytyki, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk.
8. Gros F. (2015), Filozofia chodzenia, przeł. E. Kaniowska, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa.
9. Latour B. (2009), Polityka natury. Nauki wkraczają do demokracji, przeł. A. Czarnacka, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.
10. Li Q. (2018), Shinrin Yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych, przeł. O. Siara, Insignis, Kraków.
11. Malik C. (2011), 365 drzew, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa.
12. Matilsky B.C. (1992), Fragile Ecologies: Contemporary Artists’ Interpretations and Solutions, Rizzoli, New York.
13. Marzec A. (2008), Roślinna filozofia (czyli myślenie rośl-inności), „Czas Kultury” 5: 8-16.
14. Mastej P. (2017), Wystawa interaktywna – Duchy lasu, opis kuratorski wystawy, kurator: M. Skowrońska, URL = https://muzeumwspolczesne.pl/mww/wystawy/duchy-lasu/ [dostęp z dnia 20.09.2019].
15. Mowszowicz J. (1978), W zbliżające się 200-lecie teorii metamorfozy Goethego, „Wiadomości Botaniczne” T. XXII, Z. 3: 157-162.
16. Mytting L. (2016), Porąb i spal. Wszystko, co mężczyzna powinien wiedzieć
o drewnie, tłum. W. Biliński, Smak Słowa, Warszawa.
17. Ochrona środowiska 2016, Główny Urząd Statystyczny, URL = https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/srodowisko-energia/srodowisko/ochrona-srodowiska-2016,1,17.html [dostęp z dnia 12.09.2019]
18. Oksiuta Z. (2018), Żelatyna, len, ramię robota. Bio art i architektoniczne ewolucje Zbigniewa Oksiuty [ROZMOWA], rozmawiała M. Żmijewska, URL = https://bialystok.wyborcza.pl/bialystok/7,35241,23642278,architektoniczne-ewolucje-organiczne-eksperymenty-bio-art.html [dostęp z dnia 10.09.2019].
19. Rybka N. (2017), Malarstwo, opis kuratorski wystawy, kurator: J. Kozłowski, URL = https://www.teatrslaski.art.pl/strefawidza/wydarzenie/389 [dostęp z dnia 10.09.2019].
20. Taylor N. (2013), Human, Animals, and Society. An Introduction to Human-Animal Studies, Lantern Books, New York.
21. Ulanowski T. (2017), Wycinka drzew. Nie rąb i nie pal, URL = https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,21417296,wycinka-drzew-nie-rab-i-nie-pal.html, 24 lutego 2017 [dostęp z dnia 17.09.2019].
22. Wohlleben P. (2016), Sekretne życie drzew, tłum. E. Kochanowska, Otwarte, Kraków.
23. Zawrót głowy (ang. Vertigo) (1958), reż. A. Hitchcock, scen. S.A. Taylor, A. Coppel.
Google Scholar