Freud S., Poza zasadą przyjemności, przeł. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa 2005
Guggenbuhl-Craig A., Power in the Helping Professions, Spring, Dallas 1971
Jaworska-Witkowska M., Ku kulturowej koncepcji pedagogiki, Impuls, Szczecin 2009
Jaworska-Witkowska M., Pedagogiczna (prze)waga psychologii głębi C.G. Junga, „Forum Oświatowe” 2006, nr 2
Jaworska-Witkowska M., Przeżycie - Przebudzenie - Przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w prozie Hermanna Hessego (tropy i kategorie pedagogiczne), wyd. 2 popr., WSEZINS, Łódź 2010
Jaworska-Witkowska M., W stronę pedagogiki integralnej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007
Jaworska-Witkowska M., W stronę pedagogiki integralnej, Wyd. USz, Szczecin 2007
Jung C.G., Aion. Przyczynki do symboliki Jaźni, przeł. R. Reszke, Wrota, Warszawa 1997
Jung C.G., Archetypy i nieświadomość zbiorowa, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 2011
Jung C.G., O rozwoju osobowości, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 2009
Jung C.G., Praktyka psychoterapii, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 2007
Jung C.G., Przełom cywilizacji, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 2009
Jung C.G., Rozmowy, wywiady, spotkania, KR, przeł. R. Reszke, Warszawa 1999
Jung C.G., The spirit in man, art, and literature, (w:) idem, Collected works, vol. 15, trans R.F.C. Hull, Princeton 1966
Jung C.G., Typy psychologiczne, przeł. R. Reszke, Wrota, Warszawa 1997
Jung C.G., Wspomnienia, sny, myśli, przeł. R. Reszke i L. Kolankiewicz, Wrota, Warszawa 1999
Jung C.G., Zaratustra Nietzschego. Notatki z seminarium 1934-1939, t. II, wydał J.L. Jarrett, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa 2010
Kruszelnicki W., Transformacja czy transmisja? Edukacja humanistyczna wobec problemów „przeniesienia relacji pedagogicznej”, „Kultura i Edukacja” 2013, nr 1
Main S., "The Other Half” of Education: Unconscious Education of Children, (w:) I. Semetsky (ed.), Jung and Educational Theory, Wiley-Blackwell, New York 2013
Myers I. Briggs, Gifts Differing: Understanding Personality Types, Davies-Black, New York 1980
Nietzsche F., To rzekł Zaratustra, przeł. S. Lisiecka, Z. Jaskuła, PIW, Warszawa 1999
Rad I., The Meaning o f Jung, Delivered as The Jung-Memorial Lecture to the Jung Society of Washington at the Embassy of Switzerland on June 2, 2000
Witkowski L., Mistrz jako obosieczna zasada komunikacji, (w:) idem, Między pedagogiką, filozofią i kulturą: studia, eseje, szkice, IBE, Warszawa 2007
Witkowski L., Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej, Kraków 2009
Google Scholar