Bułgakow S. (1992), Prawosławie. Zarys nauki Kościoła Prawosławnego, przeł. H. Paprocki, Orthdruk s.c., Formica, Białystok, Warszawa.
Carrier H. (2011), Rola grup odniesienia w integracji postaw religijnych, przeł. Z. Skórzyńska, K. Wróblewska [w:] Socjologia religii, F. Adamski (red.), PETRUS, Kraków: 182-202.
Evdokimov P. (1986), Prawosławie, przeł. J. Klinger, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa.
Harbatski A. (2015), Tożsamość religijna a bezpieczeństwo konfesyjne: współczesne wyzwania (na przykładzie Republiki Białoruś), [w:] D. Misiejuk, J. Nikitorowicz, A. Sadowski (red.), Strategie edukacyjne w kontekście społeczeństwa pluralistycznego, „Pogranicze – Studia Społeczne”, t. XXV, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok: 135-150.
Izaak H. (2016), Żywot Starca Paisjusza Hagioryty, przeł. K. Tur, „Bratczyk”, Hajnówka.
Kehrer G. (1996), Wprowadzenie do socjologii religii, przeł. J. Piegza, NOMOS, Kraków.
(Krańczuk) Gabriel H. (2014), Etyczno-praktyczne sentencje prawosławia, „Bratczyk”, Hajnówka.
Larchet J. (2013), Terapia chorób duchowych. Wstęp do tradycji ascetycznej Kościoła prawosławnego, przeł. N. Aleksiejuk, „Bratczyk”, Hajnówka.
Manikowski M. (2010), „Być osobą” to „być dla drugiego”. Perspektywa teologii prawosławnej [w:] Teologia bliźniego. Obraz bliźniego a obraz Boga w religiach monoteistycznych, W. Szczerba, M. Turowsk, J. Zieliński (red.), Muzułmańskie Stowarzyszenie Kształtowania Kulturalnego, Białystok: 133-141.
Mazur B. (2012), Kultura organizacyjna w zróżnicowanym wyznaniowo otoczeniu, Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej, Białystok.
Osipow A. (2011), Droga rozumu w poszukiwaniu prawdy. Teologia zasadnicza, przeł. H. Paprocki, Warszawska Metropolia Prawosławna, Warszawa.
Patriarcha Cyryl (2010), Wolność i odpowiedzialność. W poszukiwaniu harmonii, przeł. H. Paprocki, ORTHDRUK, Białystok.
Piwowarski W. (2000), Socjologia religii, Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin.
„Przegląd Prawosławny” (2014), nr 1-12.
Sahgal N., Cooperman A. (red.) (2017), Religijność i przynależność narodowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Przenikanie się tożsamości narodowej i religijnej w regionie dawniej zdominowanym przez ateistyczne reżimy, URL = www.pewresearch.org [dostęp z dnia 10.05.2017].
Schutz A. (1985), Światły obywatel. Esej o społecznym zróżnicowaniu wiedzy, przeł. D. Lachowska, „Literatura na Świecie” 2 (163): 269-284.
Synak M. (2015), Nie mogłem milczeć!, Stowarzyszenie Bractwo Prawosławne św. św. Cyryla i Metodego, Słupsk – Białystok.
Swadźba U. (2012), Wartości – pracy, rodziny i religii – ciągłość i zmiana. Socjologiczne studium społeczności śląskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
Święty Starzec Paisjusz Hagioryta (2012), O walce myśli, przeł. K. Tur, „Bratczyk”, Hajnówka.
Święty Starzec Paisjusz Hagioryta (2016), Pouczenia duchowe, przeł. K. Tur „Bratczyk”, Hajnówka.
Święty Starzec Paisjusz Hagioryta (2016), Słowa – wybrane fragmenty, przeł. K. Tur, A. Bień, „Bratczyk”, Hajnówka.
Weber M. (1994), Etyka protestancka a duch kapitalizmu, przeł. J. Miziński, TEST, Lublin.
Weber M. (2011), Asceza i duch kapitalizmu, przeł. W. Adamek [w:] Socjologia religii, F. Adamski (red.), PETRUS, Kraków: 221-227.
Windyga I. (2009), Podejście do pracy: protestanci a katolicy (nieopublikowana praca magisterska napisana pod kierunkiem dr hab. Grażyny Romańczuk-Woronieckiej, prof. UW), Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Zaręba S., Zarzecki M. (red.) (2014), Etyka katolicka a duch kapitalizmu, KONTRAST, Warszawa.
Google Scholar