Antas, J. 1996. Gest, Mowa a Myśl W Językowa Kategoryzacja Świata, red. R. Grzegorczykowa i A. Pajdzińska. „Czerwona Seria” Instytutu Filologii Polskiej UMCS. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 71–96.
Google Scholar
Bartmiński, J. Chlebda, W. 2013. „Problem konceptu bazowego i jego profilowania – na przykładnie polskiego stereotypu Europy” W Etnolingwistyka, red. J. Bartmiński. nr 25. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 69–95.
Google Scholar
Bauman, Z. Leoncini, T. 2018. Płynne pokolenie. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar
Biernacki, M. 2014. „Social media – komunikacja ze studentami rachunkowości z pokolenia Z”, Folia Pomeranar Universitatis Technologiae Stentinensis, Oeconomica. nr 311(75) 2, s. 7-20.
Google Scholar
Dubisz, S. (red.). 2018. Wielki słownik języka polskiego. T. IV. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Filar, D. Głaz A. 1996. Językowy obraz ręki w języku polskim i angielskim W Językowa kategoryzacja świata, red. R. Grzegorczykowa i A. Pajdzińska. “Czerwona Seria” Instytutu Filologii Polskiej UMCS. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 199-220.
Google Scholar
Giddens, A. 2012. Socjologia, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Głażewska, E. Kusio, U. 2012. Komunikacja niewerbalna – płeć i kultura. Wybór zagadnień. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Kwintylian. 1951. Kształcenie mówcy. ks. 1, 2, 10. przekł. M. Bożyk. seria II, nr 62. Wrocław: Biblioteka Narodowa.
Google Scholar
Łaziński. 2019. Inne słowa roku. Młodzieżowe słowa roku i antysłowo W Słowa roku, słowa miesiąca, słowa dnia, red. M. Kwiecień i M. Łaziński. Warszawa: Dom Wydawniczy ELIPSA, s. 137-143.
Google Scholar
Mitchell, W. J. T. 2009. „Zwrot piktorialny”. Kultura Popularna. nr 1 (23), s. 5-8.
Google Scholar
Muster, R. 2020. „Pokolenie „Z” na współczesnym rynku pracy w opiniach pracodawców”. Humanizacja pracy Nr 1, s. 131-146.
Google Scholar
Papież, J. 2016. „Pokolenie Z – z kręgu kultury ponowoczesnej”. Studia Elbląskie. XVII, s. 287-296.
Google Scholar
Pilch, T. 1998. Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Rosh, E. 1977. Human categorization, W “Studies in Cross-Cultural Psychology”. red. N. Warren, vol. 1., New York.
Google Scholar
Świda-Ziemba, H. 1998. Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Taylor, R. 2001. Kategoryzacja w języku. Prototypy w kategorii językoznawczej, Kraków: Universitas.
Google Scholar
Warchala, J. 2017. Obraz, kolor i perswazja wizualna. W Barwy słów. Studia lingwistyczno-kulturowe. red. D. Filar, P. Krzyżanowski. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, s. 859-884.
Google Scholar
Widawska, A. 2021. „Zillennialsi — generacja między generacjami”, Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne. Tom 38, s. 343-362
Crossref
Google Scholar
Wiktorowicz, J. i Warwas, I. 2016. Pokolenia na rynku pracy W Pokolenia – co się zmienia? Kompendium zarządzania międzygeneracyjnego. red. J. Wiktorowicz, I. Warwas, M. Kuba i inni. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer S.A.
Google Scholar
Williams, A. 2015. How to Spot a Member of Generation Z. „The New York Times”. 18 września 2015.
Google Scholar
Załazińska, A. 2016. Obraz. Słowo. Gest, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
ŹRÓDŁA
Google Scholar
Essa. W Słownik języka polskiego PWN. https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/essa;6477405.html (Data dostępu: 16.12.2022).
Google Scholar
Gannon, M. Millennials vs. Gen Z: How Tiktok is dividing the generations, https://theaquinian.net/millennials-vs-gen-z-how-tiktok-is-dividing-the-generations. (Data dostępu: 16.12.2022).
Google Scholar
Graczyk, N. Jak powstała „essa”? Wini pokazał imprezową etymologię tego słowa. https://noizz.pl/spoleczenstwo/jak-powstala-essa-wini-pokazal-imprezowa-etymologie-tego-slowa/dpjd72t (Data dostępu: 11.02.2023).
Google Scholar
Pokolenie Z jest przyszłością branży mody. https://fashionbiznes.pl/dlaczego-pokolenie-z-jest-przyszloscia-branzy-mody/ (Data dostępu: 16.12.2022).
Google Scholar
Pokolenie Z kreuje trendy marketingowe w social mediach. więcej: https://socialpress.pl/2020/01/pokolenie-z-kreuje-trendy-marketingowe-w-social-mediach (Data dostępu: 16.12.2022).
Google Scholar
UwU. W Słownik języka polskiego PWN. https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/haslo/UwU;9285772.html (Data dostępu: 16.12.2022).
Google Scholar
https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/plebiscyt-pwn-mlodziezowe-slowo-roku;202298.html (Data dostępu: 13.01.2023).
Google Scholar
https://sjp.pwn.pl/mlodziezowe-slowo-roku/Edycja-2022;202556.html (Data dostępu: 11.02.2023).
Google Scholar