Opublikowane: 2025-06-27

Generacyjność w badaniach nad gestami i ich językowymi wykładnikami w komunikacji pokolenia Z

Małgorzata Garnek-Dudek
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mcsc.10238

Abstrakt

 

W artykule podjęty został temat komunikacji niewerbalnej w kontekście badań nad pokoleniem Z. Za pomocą metody ankietowej przeanalizowane zostały znajomość i znaczenie trzech gestów: essy, UwU i dabu. Cel artykułu obejmuje poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy znaki te są znane pokoleniu Z, ustalenie, jakie są językowe wykładniki tych gestów oraz rozstrzygnięcie, czy leksykalno-semantyczne treści wiązane z poszczególnymi gestami są wspólne dla generacji Z. Na podstawie przeprowadzonej ankiety udało się ustalić, że gesty te są znane pokoleniu Z, przedstawiciele tej grupy są w stanie je nazwać, opisać ich znaczenie, a ponadto mają wysoką świadomość generacyjną.

Słowa kluczowe:

pokolenie, generacja, pokolenie Z, gest, komunikacja niewerbalna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Garnek-Dudek, M. (2025). Generacyjność w badaniach nad gestami i ich językowymi wykładnikami w komunikacji pokolenia Z. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, (21). https://doi.org/10.31648/mcsc.10238

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.