Adamczyk P., Sekrety Naszej Klasy, Gliwice 2008.
Godzic W., Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów, Warszawa 2007.
Herubiński G., Kreacja rzeczywistości przez tabloidy. Pułapka weneckiego lustra, w: Media w społeczeństwie informacyjnym, t. 2, red. E. Jaska, Warszawa 2011.
Kamińska M., Portal plotkarski jako współczesny model kolektywnej narracji moralistycznej (na przykładzie „żywotu” Britney Spears według portalu Pudelek.pl), w: Od liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011.
Kotuła S.D., Web 2.0 – współczesny paradygmat Internetu, w: Oblicza Internetu. Architektura komunikacyjna Sieci, red. M. Sokołowski, Elbląg 2007.
Media w społeczeństwie informacyjnym, t. 2, red. E. Jaska, Warszawa 2011.
Mider D., Dylematy metodologiczne badań kultury politycznej w Internecie, „Przegląd Politologiczny” 2013, nr 2.
Oblicza Internetu. Architektura komunikacyjna Sieci, red. M. Sokołowski, Elbląg 2007.
Od liberatury do e-literatury, red. E. Wilk, M. Górska-Olesińska, Opole 2011.
Olczyk T., Teoria i praktyka celebrytyzacji politycznej. Celebryci polityczni w internetowych serwisach plotkarskich, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2013, nr 1.
Szewczyk A., Popularność funkcji serwisów społecznościowych, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica” 2011, nr 28.
Tomasello M., Kulturowe źródła ludzkiego poznawania, tłum. J. Rączaszek, Warszawa 2002.
Źródła internetowe:
100 najpopularniejszych witryn w Polsce – liderem Onet.pl, [online] <http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/100-najpopularniejszych-witryn-w-polsce-liderem-onet-pl>, dostęp: 17.09.2011.
Alexa, [online] <http://www.alexa.com/siteinfo/nk.pl>, <http://www.alexa.com/siteinfo/pudelek.pl>, dostęp: 17.09.2011.
Alexa, [online] <http://www.alexa.com/topsites/countries/PL>, dostęp: 17.09.2011.
Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA, [online] <http://panel.pbi.org.pl/wyniki.php>, dostęp: 17.09.2011.
Donosy i wycieki, [online] <https://www.pudelek.pl/donosy>, dostęp: 13.01.2018.
Eksperci: Plejada.pl i Plotek.pl to najlepsze serwisy plotkarskie, [online] <http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eksperci-plejada-i-plotek-to-najlepsze-serwisy-plotkarskie#>, dostęp: 17.09.2011.
Google Zeitgeist, [online] <http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2008/index.html#top>,dostęp: 17.09.2011.
Kozłowski P., Tabloid – symbol upadku kultury?, [online] <http://www.etnologia.pl/multi-kulti/teksty/tabloid-symbol-upadku-kultury-2.php>, dostęp: 5.10.2013.
Mazurkiewicz P., Zakupy grupowe na fali, [online] <http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/727478.html>, dostęp: 5.10.2013.
Rychter M., Dziennikarskie pospolite ruszenie, „Wprost” 2008, nr 19, [online] <http://www.wprost.pl/ar/129038/Dziennikarskie-pospolite-ruszenie/>, dostęp: 17.09.2011.
Sędek J., Ranking serwisów plotkarskich, „Press” 2011, nr 11, [online] <http://www.press.pl/tresc/26633,plejada_pl_-pudelek_pl-i-kozaczek_pl_-to-najbardziej-uzyteczne-serwisy-plotkarskie>,dostęp: 10.05.2017.
Stunża G., Dzieci i media tradycyjne, [online] <http://www.edukatormedialny.pl/2010/12/dzieci-i-media-tradycyjne.html>, dostęp: 17.09.2011.
Top Websites Ranking, [online] <https://www.similarweb.com/top-websites>, dostęp: 14.01.2018.
Tyszkowska M., Wybrane problemy etyczne związane ze zjawiskiem Web 2.0, „E-Mentor” 2010, nr 2,[online] <http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/34/id/736>, dostęp: 17.09.2011.
Zdunek T., Nasza-Klasa Top 10. Konta z największą liczbą znajomych, „PcWorld”, [online] <http://www.pcworld.pl/news/337414_1/NaszaKlasa.Top.10.konta.z.najwieksza.liczba.znajomych.html>, dostęp: 17.09.2011.
Google Scholar