YouTube as a Tool for Creating an Image Based on the Example of Videoblog Kammel Czanel

Maria Lewandowska

Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

mgr, doktorantka na Wydziale Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, dyscyplina nauki o polityce. Główne zainteresowania naukowe to dziennikarstwo, komunikacja społeczna, nowe media, reklama oraz kreowanie wizerunku.


https://orcid.org/0000-0002-0448-7181



Abstract

In this article the results of research aimed at analysing how Tomasz Kammel uses YouTube as a tool for creating his media image are presented. The hypothesis that the journalist is trying to get closer to an ideal type of advisor has been positively verified. Tomasz Kammel in the materials on his channel strongly emphasizes independence, which television could not provide him. He focuses on building an online community, he does not create with his audience a classical master-pupil relationship. He uses acquired knowledge and his own experience, thus emphasizing his professionalism. He commits minor errors at the level of verbal and non-verbal communication, but they do not interfere significantly in the reception of content.


Keywords:

YouTube, television, image, self-presentation, communication


Benedict, Antoni. 2004. Reklama jako proces komunikacji. Wrocław: Astrum.
Bronowicz, Monika. 2013. Komunikacja wizualna. Public relations. Reklama. Branding. Wrocław: Astrum.
Bull, Peter, i Doody, John P. 2013. Gesture and Body Movement. W: Hall, Judith A., i Knapp, Mark L. (red.). Handbook of Nonverbal Communication. Boston: De Gruyter Mouton, s. 205–228.
Evans, Liana. 2011. Social media marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych. Tłum. Bartosz Satbut. Gliwice: Helion.
Helft, Miguel. 2013. How YouTube Changes Everything. Fortune, 168 (3), s. 50–60.
Kavoori, Anandam. 2015. Making Sense of YouTube. Global Media Journal, 13 (24), s. 1–25.
Kaznowski, Dominik. 2008. Nowy marketing. Warszawa: VFP.
Kowalska, Karolina, Łakoma, Agata, i Szymoniuk, Barbara. 2011. Wizerunek biznesowy. Lublin: Politechnika Lubelska.
Levinson, Paul. 2010. Nowe nowe media. Tłum. Maria Zawadzka. Kraków: WAM.
Lustberg, Arch. 2012. Jak się sprzedać. Skuteczne techniki prezentacji, przekonywania i przekazu swoich idei. Tłum. Tomasz Golenia. Warszawa: Wamex.
Maroń, Agata. 2006. Wizerunek w biznesie. Jak zbudować własną markę i wykreować indywidualny styl. Warszawa: Bellona.
Pease, Allan, i Pease, Barbara. 2007. Mowa ciała. Tłum. Joanna Grabiak. Poznań: Rebis.
Reich, Tomasz. 2016. Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych. Lublin: Wydawnictwo Słowa i Myśli.
Sidorowicz, Rafał. 2013. Teleobecne „ja”. Językowa autoprezentacja nadawcy w blogu. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
Strangelove, Michael. 2010. Watching YouTube: Extraordinary Videos by Ordinary People. Toronto: University of Toronto Press.
Turchet, Philippe. 2006. Mowa ciała. Zrozumieć człowieka po jego gestach. Tłum. Elżbieta T. Sadowska. Warszawa: KDC.

Źródła internetowe
Raporty z badań

Gemius Polska. 2016. Wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2015. [Online]. Megapanel PBI/Gemius. Dostęp: https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/wynikibadania-megapanel-pbigemius-za-grudzien-2015.html [30.08.2016].
Sass-Staniszewska, Patrycja, i Czuchaj-Łagód, Katarzyna. 2016. Lubię to czy kupuję to? Jak media społecznościowe wspierają sprzedaż? Raport Izby Gospodarki Elektronicznej. [Online]. -Commerce Polska. Izba Gospodarki Elektronicznej. Dostęp: http://www.ecommercepolska.pl/files/3414/7137/0127/LubieToCzyKupujeTo_SocialCommerce_Sierpien2016.pdf [31.08.2016].

Pozostałe publikacje internetowe

Bechar-Israeli, Haya. 1995. From <Bonehead> to <cLoNehEAD>: Nicknames, Play, and Identity on Internet Relay Chat. Journal of Computed-Mediated Communication, 1 (2). [Online].Wiley Online Library. Dostęp: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.1995. tb00325.x/full [10.09.2016].
Jeleśniański, Marek. 2012. Typologia blogów – część 2. Czynniki klasyfikacyjne. [Online]. Eredaktor.pl. Dostęp: http://eredaktor.pl/teoria/typologia-blogow-czesc-2-czynniki-klasyfikacyjne/[22.07.2018].
Kammel, Tomasz. 2014a. Jak okiełznać tremę. Cz. 1. [Online]. YouTube. Kammel Czanel. Dostęp:https://www.youtube.com/watch?v=IgUQ9g-o4wk [20.09.2016].
Kammel, Tomasz. 2014b. Jak okiełznać tremę. Cz. 2. [Online]. YouTube. Kammel Czanel. Dostęp:https://www.youtube.com/watch?v=oPKA4nD8nhk [20.09.2016].
Kammel Tomasz. 2015. Matura #2. [Online]. YouTube. Kammel Czanel. Dostęp: https://www.youtube.com/watch?v=cde8vx4fK58 [29.09.2016].
Kammel, Tomasz. 2016. Empatia. [Online]. YouTube. Kammel Czanel. Dostęp: https://www.youtube.com/watch?v=55ZdqHOgFo0 [25.09.2016].
Marszałek, Patrycja. 2014. Tomasz Kammel próbuje swoich sił na YouTube. [Online]. Natemat.pl. Dostęp: http://natemat.pl/127463,tomasz-kammel-prowadzi-kanal-na-youtubie-i-uczy-polakowjak-przemawiac [1.10.2016].
Nowobilski, Filip (aut. wywiadu). 2014. Tomasz Kammel: Wciąż szukam nowych doznań. [Online].Interia.pl. Dostęp: https://menway.interia.pl/meskie-tematy/news-tomasz-kammel-wciaz-szukam-nowych-doznan,nId,1498356 [1.10.2016].
Sikorski, Maciej. 2015. Kim jest Rezi? I co na YouTube robi Tomasz Kammel? [Online]. Antyweb.pl. Dostęp: http://antyweb.pl/kim-jest-rezi-i-co-na-youtube-robi-tomasz-kammel/ [1.10.2016].
Super Express. 2014. „Twoje yyy, jego bzzz…”, czyli Tomasz Kammel udziela porad na YouTube!Prawdziwy HIT. [Online]. Se.pl. Dostęp: http://www.se.pl/rozrywka/gwiazdy/twoje-yyy-jego-bzzzczyli-tomasz-kammel-udziela-porad-na-youtube-prawidziwy-hit-wideo_419716.html [1.10.2016]

Published
2019-02-05

Cited by

Lewandowska, M. (2019). YouTube as a Tool for Creating an Image Based on the Example of Videoblog Kammel Czanel. Media - Culture - Social Communication, 4(14), 35–51. Retrieved from https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/mkks/article/view/2960

Maria Lewandowska 
Wydział Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
<p>mgr, doktorantka na Wydziale Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, dyscyplina nauki o polityce. Główne zainteresowania naukowe to dziennikarstwo, komunikacja społeczna, nowe media, reklama oraz kreowanie wizerunku.</p>  Poland
https://orcid.org/0000-0002-0448-7181

mgr, doktorantka na Wydziale Politologii i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, dyscyplina nauki o polityce. Główne zainteresowania naukowe to dziennikarstwo, komunikacja społeczna, nowe media, reklama oraz kreowanie wizerunku.