Opublikowane: 2019-02-051

YouTube jako narzędzie kreowania wizerunku na przykładzie wideobloga Kammel Czanel

Maria Lewandowska

Abstrakt

W artykule zaprezentowano wyniki badań, których celem było przeanalizowanie, w jaki sposób Tomasz Kammel wykorzystuje YouTube jako narzędzie kreowania wizerunku medialnego. Hipoteza zakładająca, że dziennikarz stara się zbliżyć do typu idealnego doradcy, została zweryfikowana pozytywnie. Tomasz Kammel w materiałach publikowanych na swoim kanale podkreśla niezależność, której nie mogła zapewnić mu telewizja. Koncentruje się na zbudowaniu internetowej społeczności, nie tworzy ze swoimi widzami klasycznej relacji „mistrz – uczeń”. Wykorzystuje nabytą wiedzę oraz własne doświadczenie zawodowe, podkreślając tym samym swój profesjonalizm. Popełnia drobne błędy na poziomie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, ale nie zakłócają one w znaczącym stopniu odbioru treści.

Słowa kluczowe:

YouTube, telewizja, wizerunek, autoprezentacja, komunikacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Lewandowska, M. (2019). YouTube jako narzędzie kreowania wizerunku na przykładzie wideobloga Kammel Czanel. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(14), 35–51. Pobrano z https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/mkks/article/view/2960

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.