Arazi, Dori. 2017. God of War and Cinematography in Games. Bydgoszcz: Camerimage.
Drabik, Grzegorz. 2020. The Last of Us 2. PSX Extreme, 275, s. 42‒45.
Galloway, Alexander. 2006. Gaming: Essays on Algorithmic Culture. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Hughes, Scott. 2015. Get Real: Narrative and Gameplay in ‘The Last of Us’. Journal of Comparative Research in Anthropology and Sociology, 1 (6), s. 149‒154.
Juul, Jesper. 2005. Half-Real: Video Games between Real Rules and Fictional Worlds. Cambridge, MA: MIT Press.
Kirkpatrick, Graeme. 2010. Cynizm gracza komputerowego. Tłum. Michał Szota. W: Filiciak, Mirosław (red.). Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi. Warszawa: SWPS Academica, s. 161‒190.
Kuo, Andrew; Hiler, Jacob L.; i Lutz, Richard J. 2016. From ‘Super Mario’ to ‘Skyrim’: A Framework for the Evolution of Video Game Consumption. Journal of Consumer Behaviour, 2 (16), s. 101‒120.
Mazurkiewicz, Bartosz. 2016. Wpływ immersji na odbiór komunikatów marketingowych lokowanych w grach komputerowych. [Praca doktorska napisana pod opieką naukową dr. hab. Zygmunta Waśkowskiego, prof. nadzw. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu].
Morin, Edgar. 1975. Kino i wyobraźnia. Tłum. Konrad Eberhard. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Murray, Janet. 2010. Od gry-opowiadania do cyberdramy. W: Filiciak, Mirosław (red.). Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi. Warszawa: SWPS Academica, s. 63‒77.
Petrowicz, Marcin. 2015. Zasady przeciw immersji. Zaangażowanie w narrację i zaangażowanie w system formalny gry. Replay. The Polish Journal of Game Studies, 2, s. 35‒49.
Pitrus, Andrzej. 2010. Narracja w deszczu. O Heavy Rain, przełomowej grze studia Quantic Dream. Kwartalnik Filmowy, 71‒72, s. 281‒290.
Prajzer, Katarzyna. 2009. Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Lódzkiego.
Qin, Hua; Pei-Luen, Patrick Rau; i Salvendy, Gavriel. 2009. Measuring Player Immersion in the Computer Game Narrative. International Journal of Human-Computer Interaction, 2 (25), s. 107−133.
Ryan, Marie-Laure. 2006. Avatars of Story. Minneapolis: University of Minnesota Press. Stasiewicz, Piotr. 2009. Formy istnienia narracji w grach komputerowych. W: Kubicka, Halina; i Taranek, Olga (red.). Kody kultury: interakcja, transformacja, synergia. Wrocław: Wydawnictwo Sutoris, s. 479‒491.
Netografia
Chikhani, Riad. 2015. The History of Gaming: An Evolving Community. [Online]. TC. Dostęp: https://techcrunch.com/2015/10/31/the-history-of-gaming-an-evolving-community/ [27.08.2020].
ElAnalistaDeBits. 2020. The Last of Us Part II vs Reality | Seattle City Comparison. [Online]. YouTube. Dostęp: https://www.youtube.com/watch?v=VTSz-uG5o4Q [27.08.2020].
Eskelinen, Markku. 2001. The Gaming Situation. Game Studies. The International Journal of Computer Game Research, 1 (1). [Online]. Game Studies. Dostęp: http://www.gamestudies.org/0101/eskelinen/ [27.08.2020].
Horti, Samuel. 2018. How ‘The Last of Us’ Raised the Bar for Video Game Narratives. [Online]. Techradar. Dostęp: https://www.techradar.com/news/how-the-last-of-us-raised-the-bar-forvideo-game-narratives [27.08.2020].
Kłoda-Staniecko, Bartosz. 2011. Narracja w grach wideo (cz. I). [Online]. Artpapier. Dostęp: http://artpapier.com/index.php?page=artykul&wydanie=127&artykul=2800 [27.08.2020].
Maher, Cian. 2019. The Sound of Death Stranding and How Hideo Kojima Selects the Music for His Games. [Online]. Eurogamer. Dostęp: https://www.eurogamer.net/articles/2019-11-11-thesound-of-death-stranding-and-how-hideo-kojima-selects-the-music-for-his-games [27.08.2020].
Neitzel, Britta. 2014. Narrativity of Computer Games. [Online]. The Living Handbook of Narratology. Dostęp: https://www.lhn.uni-hamburg.de/node/127.html [27.08.2020].
Sawicki, Eryk. 2020. Storytelling in Games as Compared to Film. [Online]. UX Collective. Dostęp: https://uxdesign.cc/storytelling-in-games-as-compared-to-film-how-cinematography-interaction-and-narrative-design-f8280ba2b309 [27.08.2020].
Wańtuchowicz, Przemysław. 2020. Aktorka wcielająca się w Abby z „The Last of Us 2” otrzymujegroźby śmierci. [Online]. Eurogamer.pl. Dostęp: https://www.eurogamer.pl/articles/2020-07-04-aktorka-wcielajaca-sie-w-abby-z-the-last-of-us-2-otrzymuje-grozby-smierci [27.08.2020].
Google Scholar