Bartosik-Purgat, Małgorzata (2016). Media społecznościowe na rynku międzynarodowym. Perspektywa indywidualnych użytkowników. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Burgess, Jean i Green, Joshua (2011). YouTube. Wideo online a kultura uczestnictwa. Tłum. Tomasz Płudowski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Ciesiółka, Adrian (2018). YouTube jako nowe źródło wiedzy. Neodidagmata, 36/37, 103–120.
Google Scholar
Cyrek, Barbara (2020). YouTube jako serwis społecznościowy – w stronę klasyfikacji witryny. Zarządzanie Mediami, 2, 119–136.
Crossref
Google Scholar
Dąbrowska, Ilona (2019). Badanie aktywności internautów w mediach społecznościowych. W: Hofman, Iwona i Kępa-Figura, Danuta (red.). Współczesne media. Problemy i metody badań nad mediami, t. 1. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 237–246.
Google Scholar
Drzazga, Marek (2013). Media społecznościowe w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem. Studia Ekonomiczne, 140, 98–111.
Google Scholar
Fiut, Ignacy Stanisław (2015). Współczesne transformacje medialne. Prasa bezpłatna, nowe media i etyka. Kraków: Wydawnictwo Aureus.
Google Scholar
Fleischer, Michael (2019). O tym, jakim podlecem jest profesor N., czyli analiza komentarzy internetowych dotyczących kontrowersyjnego wydarzenia. W: Biłas-Pleszak, Ewa, Kalisz, Aleksandra i Tyc, Ewelina (red.). Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w komunikowaniu masowym. Błąd, kryzys, skandal, t. 5. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 157–184.
Google Scholar
Golus, Beata (2004). Fenomen rozmów internetowych i ich języka. W: Kita, Małgorzata i Grzenia, Jan (red.). Dialog a nowe media. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 33–41.
Google Scholar
Grzenia, Jan (2003). Internet jako miejsce dialogu. W: Kita, Małgorzata i Grzenia, Jan (red.), Porozmawiajmy o rozmowie: lingwistyczne aspekty dialogu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 81–90.
Google Scholar
Kosińska, Olga (2019). Algorytm nigdy nie mruga. Wpływ algorytmu zarządzającego portalem YouTube na rzeczywistość społeczną, Kultura Współczesna, 1(104), 99–111.
Google Scholar
Jas, Michał (2020). YouTube – stan badań. Przegląd literatury przedmiotu, Media i Społeczeństwo, 12, 177–187.
Google Scholar
Juza, Marta (2007). Internet jako nowe medium masowe: szanse, zagrożenia, perspektywy. Studia Medioznawcze, 2(29), 62–79.
Google Scholar
Kobus, Aldona (2013). Videoblog: nowy model recenzji filmowej? Kultura i Historia, 24, http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/pl/kultura-i-historia-nr-242013 [4.08.2021].
Google Scholar
Nabiałek, Zuzanna (2021). Wideorecenzje filmów i seriali w serwisie YouTube z perspektywy retorycznej krytyki gatunkowej. Warszawa: Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Naruszewicz-Duchlińska, Alina (2005). Wirtualny Hyde Park – kilka uwag o komentarzach internetowych. Media – Kultura – Komunikacja Społeczna, 1, 249–253.
Google Scholar
Rudzińska, Lidia (2015). Amator w natarciu: wideoblogi i web show jako przykład nowej amatorskiej aktywności w Sieci. W: Godzic, Wiesław i Bauer, Zbigniew (red.). E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania. Warszawa: Poltext, 103–124.
Google Scholar
Sawicka, Urszula (2017). Wideoblog – przyczyny popularności (stanowisko twórcy i odbiorcy). Media – Kultura – Komunikacja Społeczna, 4(13), 67–81.
Crossref
Google Scholar
Szpunar, Magdalena (2012). Nowe – stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
Google Scholar
Taras, Bożena (2004). Anonim w Internecie, czyli o komunikacji incognito. W: Kita, Małgorzata i Grzenia, Jan (red.). Dialog a nowe media. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 42–51.
Google Scholar
Wywiad z Martą Chylińską i Mateuszem Żebrowskim (2021).
Google Scholar