Aronson L., Scenariusz na miarę XXI wieku, tłum. A. Kruk, Warszawa 2019.
Google Scholar
Bordwell D., Narration in the Fiction Film, London and New York 1987.
Google Scholar
Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, „Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication” 2019, 25(34), s. 163–171.
Crossref
Google Scholar
Branigan E., Schemat fabularny, [w:] Kognitywna teoria filmu red. i tłum. Jacek Ostaszewski, Kraków 1998.
Google Scholar
Calvisi D., Story Maps: Tv Drama. The Structure of the One-hour Television Pilot, Redondo Beach 2016.
Google Scholar
Chatman S., O teorii opowiadania, „Pamiętnik Literacki ” 1984, nr 75/4, s. 199-222.
Google Scholar
Cook M., Write to TV, Burlington 2006.
Crossref
Google Scholar
Creeber G., Serial Television. Big drama on the small screen, London 2010.
Google Scholar
Douglas P., Writing the tv drama series, Los Angeles 2007.
Google Scholar
Feuer J., HBO i pojęcie telewizji jakościowej, tłum. D. Kuźma, [w:] Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia, wyb. i red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, 2011.
Google Scholar
Holland P., The Television handbook, London and New York 1997.
Google Scholar
Jo Adetunji, Inside the story: the ABC of screenwriting as demonstrated by ABC’s The Heights, https://theconversation.com/inside-the-story-the-abc-of-screenwriting-as-demonstrated-by-abcs-the-heights-115854 (data dostępu: 05.09.2021).
Google Scholar
Kallas Ch., Inside the writers room. Conversation with american tv Writers, New York 2014.
Crossref
Google Scholar
Kłys T., Kartki z kina światowego, [w:] Kino bez tajemnic, Warszawa, 2009.
Google Scholar
Kracauer S., Teoria filmu. Wyzwolenie materialnej rzeczywistości, przeł. W. Wertenstein, Gdańsk 2008.
Google Scholar
Landau N., The TV Showrunner’s Roadmap. 21 Navigational Tips for Screenwriters to Create and Sustain a Hit TV Series, London and New York 2013.
Crossref
Google Scholar
Mittell J., A cultural approach to television – genre theory, [w:] The Television Studies Reader red. R. C. Allen, A. Hill, New York 2005.
Google Scholar
Mittell J., Genre Study – Beyond the text, [w:] The Television Genre Book, ed. G. Creeber, Basingstoke 2008.
Google Scholar
Mittell J., Złożoność narracyjna we współczesnej telewizji amerykańskiej, tłum. D. Kuźma, [w:] Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia, wybór, koncepcja i red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa 2011.
Google Scholar
Ostaszewski J., Historia narracji filmowej, Kraków: Wydawnictwo: TAiWPN Universitas, 2019.
Google Scholar
Ostaszewski, J., Konstruowanie postaci filmowej za pomocą chwytów dramaturgicznych Media - Kultura - Komunikacja Społeczna. Nr 4/2021, s. 87–103.
Crossref
Google Scholar
Przylipiak M., Kino stylu zerowego, Gdańsk 2016.
Google Scholar
Racięski B., W poprzednim sezonie… Krótka amerykańskiego serialu telewizyjnego, „Zeszyty Prasoznawcze” 2016, nr 1, s. 16-31.
Google Scholar
Schutte O., Sztuka czytania scenariusza, tłum. M. Borzęcka, A. Głowska, Łódź 2015.
Google Scholar
Słownik terminologii medialnej, red. W. Pisarek, Kraków 2006.
Google Scholar
Słownik pojęć filmowych, tom 5, red. A. Helman, Wrocław 1993.
Google Scholar
Słownik filmu, pod red. R. Syski, Kraków 2010.
Google Scholar
Słownik terminów literackich, pod red. Janusza Sławińskiego, Wrocław1998.
Google Scholar
Sierotowiński S., Słownik terminów literackich. Teoria i nauki pomocnicze literatury., Kraków 1960.
Google Scholar
Smith E. S., Writing Television sitcoms, New York 1999.
Google Scholar
Thompson K., Storytelling in film and Television, Cambridge 2003.
Crossref
Google Scholar
Turner G., Genre, Hybridity and Mutation, [w:] The Television Genre Book, ed. G. Creeber, Basingstoke 2008.
Google Scholar
What are A, B and C Plots in TV Screenwriting?, https://industrialscripts.com/a-b-and-c-plots/ [data odczytu 30.04.2023].
Google Scholar