Opublikowane: 2019-02-051

Charakterystyka rynku prasy łódzkiej. Szkic bibliograficzny

Joanna Mikosz
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2962

Abstrakt

Artykuł został napisany w celu zaprezentowania współczesnego łódzkiego rynku prasowego. Publikacja składa się z trzech części. W pierwszej omówiono proces kształtowania się prasy w Łodzi do 1989 roku, dokonano charakterystyki i typologii tytułów ukazujących się w tamtym czasie. Następnie pokazano efekty przeobrażeń prasy po upadku komunizmu i jego wpływ na zawartość merytoryczną tego medium. W dalszej części wyróżniono kryterium zasięgu oddziaływania współczesnej prasy łódzkiej oraz pełnione przez nią funkcje. Ponadto dokonano typologii i charakterystyki tytułów prasy wydawanych na terenie miasta.

Słowa kluczowe:

prasa łódzka XX i XXI wieku, typologia prasy, historia prasy łódzkiej XX i XXI wieku

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mikosz, J. (2019). Charakterystyka rynku prasy łódzkiej. Szkic bibliograficzny. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(14), 63–86. https://doi.org/10.31648/mkks.2962

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.