Opublikowane: 2019-02-051

Wideoblog – przyczyny popularności (stanowisko twórcy i odbiorcy)

Urszula Sawicka
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.2967

Abstrakt

Punktem wyjściowym rozważań autorka uczyniła definicję pojęcia „wideoblog”. Główny nacisk położyła na sprecyzowanie i omówienie przyczyn, dla których jednostki zamieszczają autorskie materiały audiowizualne w Internecie. Poprzez poznanie motywacji twórców można wytłumaczyć, skąd bierze się tak duża popularność tego typu materiałów. Autorka zwróciła uwagę między innymi na to, jakie czynniki mogą być pomocne dla osiągnięcia sławy w Sieci. Dla lepszego zobrazowania omawianego w tekście tworu zaprezentowała parę sylwetek popularnych obecnie vlogerów oraz odwołała się do ich działalności w Sieci. Wielu youtuberów osiąga sławę nie tylko w przestrzeni Internetu, ale również poza nim. Jako że jest to coraz częstsze zjawisko, część rozważań poświęcono omówieniu także i tego zagadnienia. Istotnym elementem wywodu jest również analiza recepcji, określenie powodów, dla których odbiorca decyduje się obejrzeć konkretny wideoblog.

Słowa kluczowe:

wideoblog, youtuber, Internet, sława, vlog, vloger

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Sawicka, U. (2019). Wideoblog – przyczyny popularności (stanowisko twórcy i odbiorcy). Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 4(13), 67–83. https://doi.org/10.31648/mkks.2967

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.