Annusewicz O., Polskie kampanie wyborcze 1989–2011. Od plakatów z Lechem Wałęsą do marke- tingu 3.0, „Studia Politologiczne” 2011, nr 22.
Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005. Daniel K., Kampania negatywna w polskich wyborach prezydenckich 1990–2010, Toruń 2013.
Feliksiak M., Opinie o działalności partii politycznych, Warszawa 2011.
Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2006.
Karwat M., Makiaweliczne taktyki walki politycznej, „Studia Politologiczne” 2004, nr 9.
Łukasik-Turecka A., Radiowa reklama wyborcza – polecać czy odradzać, „Roczniki Nauk Społecznych” 2014, t. 6, nr 1.
Mazur M., Marketing polityczny – studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce, Warszawa 2007.
Mazur M., Negatywna reklama polityczna. Doświadczenia amerykańskie i polskie, w: Kampania wyborcza – marketingowe aspekty komunikowania politycznego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 2005.
Noremberg D., Kampania negatywna, czy nieistniejący „czarny” PR, jako metody dyskredytowania przeciwnika politycznego, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2012, nr 2.
Olszanecka-Marmola A., Reklama negatywna i wizerunkowa w odbiorze polskiego elektoratu, „Preferencje Polityczne – Postawy, Identyfikacje, Zachowania” 2015, nr 10.
Pietraś Z., Decydowanie polityczne, Warszawa 1998.
Podobas I., Reklama polityczna jako forma komunikacji politycznej, w: Komunikacja społeczna – tendencje, problemy, wyzwania, red. M. Podkowińska, Warszawa 2014.
Rekosz E., Kobiety i mężczyźni w telewizyjnej kampanii wyborczej. Wybory parlamentarne 2011 roku, Warszawa 2012.
Źródła internetowe
79% Polaków czerpało wiedzę o polityce i wyborach z telewizji, [online] <http://www.parlamentarny. pl/badania-opinii-i-rankingi/cbos-79-proc-polakow-czerpalo-wiedze-o-polityce-i-wyborach-z-te- lewizji,2768.html>, dostęp: 30.01.2017.
Andrzej Duda przeciw obywatelom. Sztab prezydenta prezentuje nowy spot, [online] <https://www. tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/nowy-spot-wyborczy-prezydenta-komorowskiego,541195.html>, dostęp: 14.04.2018.
Daniel K., Antyspot PO „Jarku, Jarku, po co ci pianino?” – atak na kandydata PiS (wybory prezy- denckie 2010), [online] <http://www.kampanianegatywna.pl/kampania-negatywna-w-polityce/ 44-antyspot-po-jarku-jarku-po-co-ci-pianino-atak-na-kandydata-pis-wybory-prezydenckie-2010. html>, dostęp: 31.01.2017.
Jarku, Jarku, po co ci pianino?, [online] <https://www.youtube.com/watch?v=22VgzZQXbog>, dostęp: 14.04.2018.
Komorowski atakuje spotem o in vitro, [online] <http://www.rodzinakatolicka.pl/index.php/wiado- moci/6-wiadomosci/48429-komorowski-atakuje-spotem-o-in-vitro>, dostęp: 31.01.2017.
Kto odbierze telefon?, [online] <http://wpolityce.pl/polityka/237252-kto-odbierze-telefon-nowy-spot- sztabu-dudy-wypunktowanie-komorowskiego-slowami-kopacz-zobacz-wideo>, dostęp: 31.01.2017. Kwaśniewski i Siwiec kpią z Papieża, [online] <https://www.youtube.com/watch?v=Cn0QO1Qpv0A>,dostęp:14.04.2018.
Nowy spot Dudy uderza w Komorowskiego. „Obiecał i oszukał. Czy na pewno da Polakom zgodę i bezpieczeństwo?”, [online] <http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,143907,17740221,No- wy_spot_Dudy_uderza_w_Komorowskiego___Obiecal_i.html>, dostęp: 14.04.2018.
Obiecał i oszukał, [online] <http://natemat.pl/139357,obiecal-i-oszukal-pis-przypomina-niespelnione- obietnice-bronislawa-komorowskiego-podatki-doplaty-i-wiek-emerytalny>, dostęp: 31.01.2017. Postulaty obywateli – realne działania, [online] <http://fakty.interia.pl/wideo/video,vId,1760556>,dostęp: 14.04.2018.
Siewcy obciachu, [online] <https://www.youtube.com/watch?v=IHvBak0ExSs>, dostęp: 14.04.2018. Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014. Zagłosujesz na nich?, [online] <https://www.youtube.com/watch?v=_UXhSfET45M>, dostęp: 14.04.2018.
Wybory prezydenckie 2015. Nowy spot Bronisława Komorowskiego uderza w poglądy Dudy na temat in vitro, [online] <http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/10,114927,17861677,wybory-prezy- denckie-2015-nowy-spot-bronislawa-komorowskiego.html>, dostęp: 14.04.2018.
Google Scholar