Opublikowane: 2020-02-171

Podcasting w Polsce – próba analizy zjawiska

Urszula Doliwa , Aleksandra Chyczewska , Filip Grobelski , Radosław Łatacz
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5119

Abstrakt

Podcasting to zjawisko w polskiej kulturze stosunkowo nowe i mało znane, wciąż jednak przybywa twórców zainteresowanych tym rodzajem aktywności. Autorzy artykułu postanowili przyjrzeć się działalności podcasterów zaproszonych na konferencję „Polcaster”, która jest cyklicznie organizowanym wydarzeniem mającym na celu integrację tego środowiska twórców. Do badania prowadzonego na przełomie 2017 i 2018 roku zakwalifikowano 19 podcastów, które poddano zarówno analizie ilościowej, jak i jakościowej. Jak wynika z badania, polskie podcasty są nastawione zdecydowanie bardziej na merytoryczny przekaz niż rozrywkę. Są też tworzone przez ciekawe osobowości, które potrafią o swoich pasjach, często połączonych z aktywnością zawodową, interesująco opowiadać.

Słowa kluczowe:

podcasting, radio, Internet

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Doliwa, U., Chyczewska, A., Grobelski, F., & Łatacz, R. (2020). Podcasting w Polsce – próba analizy zjawiska. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 1(15), 37–54. https://doi.org/10.31648/mkks.5119

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.