Opublikowane: 2020-02-181

Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikacji politycznej w wyborach samorządowych w Polsce

Małgorzata Łosiewicz , Anna Ryłko-Kurpiewska
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5128

Abstrakt

W literaturze przedmiotu sporadycznie pojawiają się rozważania dotyczące wykorzystania reklamy zewnętrznej (ang. outdoor advertising, outdoor) w działalności politycznej. Ze względu na to celem autorek artykułu, stanowiącego przyczynek do szerzej zakrojonych badań, jest przedstawienie różnych aspektów użycia tego typu reklamy w wyborach samorządowych i związane z tym tendencje. Znamienne okazuje się, że reklama zewnętrzna w kampaniach politycznych jest coraz częściej uznawana za jedną z wiodących form reklamy (Nowacki 2006: 119). Charakterystyczne jest także, że to typ reklamy najbardziej odpowiadający odbiorcom w zakresie przekazywania informacji o politykach, co wynika ze specyfiki samego medium i rosnącego nim zainteresowania. Znaczenie tak zwanego outdooru można oszacować również na podstawie osadzenia reklam politycznych w samej przestrzeni, która czyni z kandydatów osoby „znane z widzenia”, co ułatwia spersonalizowanie przekazu i stanowi dobrą podbudowę dla funkcjonowania sloganów.

Słowa kluczowe:

reklama polityczna, wybory samorządowe, slogan, outdoor, reklama zewnętrzna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Łosiewicz, M., & Ryłko-Kurpiewska, A. (2020). Reklama zewnętrzna jako narzędzie komunikacji politycznej w wyborach samorządowych w Polsce. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(15), 11–23. https://doi.org/10.31648/mkks.5128

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.