Opublikowane: 2020-02-181

Rola big data w kampaniach wyborczych

Bartłomiej Łódzki
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5135

Abstrakt

Technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych społeczeństwach. Służą do przetwarzania, gromadzenia i przesyłania stale rosnącej ilości danych i informacji. Celem autora artykułu jest zaprezentowanie możliwości, jakie oferują mechanizmy big data i ich praktyczne wykorzystanie w kampaniach wyborczych. Wskazane zostały wyzwania, szanse i zagrożenia płynące ze stosowania i przetwarzania „dużych danych”. Podjęta została też próba odpowiedzi na pytanie, czy analityka danych może oddziaływać na przebieg kampanii i wyniki wyborów. 

Słowa kluczowe:

big data, komunikowanie polityczne, kampanie wyborcze, social media, analityka danych

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Łódzki, B. (2020). Rola big data w kampaniach wyborczych. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(15), 41–52. https://doi.org/10.31648/mkks.5135

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.