Opublikowane: 2020-02-191

Kandydat czy celebryta? Rebranding na przykładzie wyborów prezydenckich w Kielcach

Rafał Dudała
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5140

Abstrakt

Współczesny marketing polityczny jest bardzo silnie skorelowany z marketingiem gospodarczym, zwłaszcza w zakresie stosowanych narzędzi oraz strategii działania na rynku. W czasach tak zwanej zagęszczonej rywalizacji nie wystarcza już budowanie wizerunku marki i zarządzanie nim, konieczne staje się także działanie określane jako „rebranding”, czyli transformacja wszystkich lub niektórych elementów marki w celu osiągnięcia lepszej pozycji rynkowej. Wybory prezydenckie w Kielcach w 2018 roku stanowią przykład znakomicie ilustrujący proces „przebudowywania” marki kandydata (Bogdana Wenty) i tworzenia na bazie wypracowanej rozpoznawalności i popularności w świecie sportu politycznej nadbudowy. Wygrane wybory i zastąpienie dotychczasowego, wieloletniego prezydenta (Wojciecha Lubawskiego) skłaniają do pytań o warunki efektywności działań rebrandingowych.

Słowa kluczowe:

wybory samorządowe, wizerunek, marka, rebranding, komunikacja polityczna, otoczenie polityczne

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Dudała, R. (2020). Kandydat czy celebryta? Rebranding na przykładzie wyborów prezydenckich w Kielcach. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(15), 69–78. https://doi.org/10.31648/mkks.5140

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.