Opublikowane: 2020-02-191

Medialne strategie autoprezentacji działaczek nacjonalistycznych organizacji kobiecych

Bogna Kociołowicz-Wiśniewska
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5143

Abstrakt

Artykuł poświęcono analizie medialnych wypowiedzi działaczek nacjonalistycznych organizacji kobiecych, Kobiet dla Narodu oraz Sekcji Kobiet Ruchu Narodowego (obecnie pod nazwą Narodowa Organizacja Kobiet). Celem analizy uczyniono rekonstrukcję strategii argumentacyjnych stosowanych przez aktywistki nacjonalistyczne na rzecz uprawomocnienia własnej obecności na arenie publicznej: przyczyn powstania ich organizacji, podejmowanych przez nie inicjatyw, propagowanego wizerunku kobiety, definiowania ideologicznego przeciwnika. Materiał badawczy stanowiły wywiady, których nacjonalistki udzieliły czasopismom i portalom internetowym od momentu założenia obu organizacji w 2013 roku do końca 2017 roku.

Słowa kluczowe:

nacjonalizm, naród, kobiety, gender, ruch narodowy, feminizm

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kociołowicz-Wiśniewska, B. (2020). Medialne strategie autoprezentacji działaczek nacjonalistycznych organizacji kobiecych. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 2(15), 115–130. https://doi.org/10.31648/mkks.5143

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.