Opublikowane: 2020-02-191

Medialne ideologie miłości i małżeństwa prezentowane w programie Ślub od pierwszego wejrzenia

Dorota Majka-Rostek
Media - Kultura - Komunikacja Społeczna
Dział: Artykuły
https://doi.org/10.31648/mkks.5153

Abstrakt

Celem autorki artykułu jest przyjrzenie się założeniom i specyfice popularnego programu telewizyjnego Ślub od pierwszego wejrzenia jako komunikatu ideologicznego, prezentującego określone wzorce relacji małżeńskich oraz małżeństwa. Elementy kreowanego w programie dyskursu eksperckiego oraz elementy dyskursu odbiorców programu przedstawiono w kontekście współczesnych przemian relacji intymnych. Zastosowana metoda badawcza to jakościowa analiza tekstów wypowiedzi uczestników internetowego forum dotyczącego analizowanego programu. Prezentowana tam ideologia miłości i małżeństwa to mieszanka wzorów tradycyjnych (na przykład tradycyjny podział ról genderowych) i nowoczesnych (przykładowo postulat otwartej i ciągłej komunikacji). Jej zasadniczym rysem jest założenie, że jednym z podstawowych celów życiowychczłowieka powinno być małżeństwo oparte jednocześnie na racjonalnym wyborzei romantycznej miłości.

Słowa kluczowe:

reality show, ideologia, miłość, małżeństwo, telewizja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Majka-Rostek, D. (2020). Medialne ideologie miłości i małżeństwa prezentowane w programie Ślub od pierwszego wejrzenia. Media - Kultura - Komunikacja Społeczna, 3(15). https://doi.org/10.31648/mkks.5153

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.